Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی

افزایش ۲۵ درصدی پسماند در همدان

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: میزان پسماند در روزهای پایانی سال نسبت به سایر ایام سال تاکنون حدود ۲۵ درصد افزایش داشته و این میزان در چند روز باقیمانده بنابه تجربیات سالیان گذشته افزایش ۵۰ درصدی خواهد داشت.

هواشناسی همدان نسبت به بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر هشدار داد

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در پی فعالیت یک سامانه بارشی در آسمان استان، بارش باران طی ساعاتی از روز دوشنبه در بیشتر نقاط آغاز و در این رابطه نسبت به سیلابی شدن و آبگرفتگی معابر در مناطق مختلف استان، هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

شست‌وشوهای غیرضروری را به ساعات پایانی سال موکول نکنید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه مصرف آب در همدان ۱۳ درصد افزایش داشته است، گفت: با توجه به رسیدن روزهای پایانی سال و افزایش مصرف آب، نباید شست‌وشوهای غیر ضروری را به ساعات پایانی سال موکول کنیم چون ۲۹ اسفندماه پیک مصرف آب در استان است.

پرداخت ۱۱ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال وام فرزندآوری در همدان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: ۱۱ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال وام فرزندآوری به ۱۹ هزار نفر در استان طی ۱۱ ماه امسال پرداخت شده است.

آزمایشگاه تخصصی ژنتیک در همدان راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی ژنتیک و مرکز سلامت خانواده طی سال آینده در همدان خبر داد.‌

افزایش ۲۰ درصدی داروخانه‌های شبانه‌روزی در همدان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش ۲۰ درصدی داروخانه‌های شبانه‌روزی خبر داد و گفت: در مجموع هشت درصد تعداد داروخانه‌های استان افزایش داشته است.

هزینه‌های رادیوتراپی بیماران صعب‌العلاج و سرطانی همدان رایگان شد

برای نخستین‌بار در کشور هزینه‌های رادیوتراپی بیماران صعب‌العلاج و سرطانی در استان همدان رایگان شد.

استقرار ۷ خودروی آتش‌نشانی در نقاط مختلف شهر همدان

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان گفت: برای چهارشنبه پایان سال علاوه بر ۱۰ ایستگاه ثابت عملیاتی، از هفت استقرار خودرویی در نقاط مختلف شهر هم برای امدادرسانی مطلوب‌تر به شهروندان برای حوادث احتمالی استفاده خواهیم کرد.

آغاز گشت‌های ویژه ماه رمضان و عید نوروز در همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از آغاز گشت‌های مشترک ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز خبر داد.

بزرگترین عفو تاریخ بعد از انقلاب سال ۱۴۰۱ رقم خورد

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با اشاره به تلاش مجموعه زندان‌ها برای عفو زندانیان و نجات آنها گفت: با همراهی قوه قضاییه بزرگترین عفو تاریخ بعد از انقلاب در سال ۱۴۰۱ رقم خورد.

تاکسی‌های اینترنتی «عجله دارم» را جمع کنند

رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در ۱۱ ماهه امسال تعداد ۳۸ هزار و ۴۱۲ تیم گشت مشترک اعزام شده و ۲۶۰ هزار و ۵۰۱ مورد بازرسی انجام شده است که منجر به تشکیل ۷۲ هزار و ۴۸۹ پرونده شده است و همچنین ۱۸۸ هزار و ۱۲ واحد صنفی بدون تخلف بودند.

۹۸.۷ درصد نوزادان همدان در طرح شنوایی‌سنجی غربالگری شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از غربالگری شنوایی ۹۸.۷ نوزادان استان همدان در ۱۰ ماهه امسال در طرح شنوایی سنجی خبر داد.

میزبانی همدان از مسافران نوروزی با ویژه برنامه‌های نوروزی و رمضانی

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز ۱۴۰۳, گفت: به زودی فهرستی از برنامه‌های مدنظر اجرایی برای نوروز و ماه مبارک رمضان را که با هماهنگی ستاد سفر استان در حال تدوین است، اعلام و اطلاع‌رسانی عمومی خواهیم کرد.