Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی گفتگو

باید برای تک‌بناها جنگید| دیگر چیزی به نام بافت تاریخی در همدان باقی نمانده

پژوهشگر دکتری ﻣﺮﻣﺖ و احیای ابنیه و بناهای تاریخی اعلام کرد: رینگ اول همدان شامل میدان امام خمینی(ره) و شش خیابان متصل به آن، به عنوان هسته اول بافت تاریخی شهر شناخته می‌شود که اکثر بناها در این قسمت نوسازی شده و به ندرت بناهای تاریخی باقیمانده و باید برای این تک بناها جنگید و دیگر چیزی به نام بافت تاریخی در همدان باقی نمانده است.

نه مردم و نه دولت، نمی‌توانند خانه بسازند!

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه به دولت چه ربطی دارد خانه بسازد؟ نمی تواند، مردم هم نمی توانند، اعلام کرد: این دولت می گوید یک میلیون خانه می خواهم بسازم که این اشتباه است، باید بگوید شرایط را آماده می کنم تا یک میلیون خانه ساخته شود.

نگاه پدر حادثه‌نویسی مطبوعات ایران به ماجرای مرگ پوراحمد

این روزها پرداختن به موضوع مرگ و خودکشی در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها به حدی بی‌پروا شکل می‌گیرد که مرور استانداردها و پروتکل‌های اولیه را ضروری می‌نمایاند. ورود به حریم شخصی افراد و پرهیز از تبلیغ خودکشی به کلی به فراموشی سپرده می‌شود و منتشرکنندگان با هدف جذب مخاطب و گاه به کُرسی نشاندن آرای سیاسی و جناحی خود، حتی تا مرز انتشار تصاویر عریان و بی‌واسطه از لحظه مرگ و زوایای مختلف از پیکر متوفی پیش می‌روند.

دشمن هوشمندانه «چادر» را نماد حاکمیت کرد/ ما در مساله حجاب سلیقه گفت‌وگو نداشتیم

«متاسفانه به جای اینکه به سمت الگوی متکثر از حجاب برویم، ‌به سمت یک الگوی واحد رفتیم. این در حالی است که ما در ایران پوشش اقوام داریم و می‌شود الگوهای حجاب را روی آن سوار کنیم اما ما این ظرفیت را ندیدیم و چادر را تا بوشهر که خودش پوشش مناسب داد، صادر کردیم...»

بلاگرها رصد می‌شوند‍! / مافیای اینفلوئنسری یعنی چه؟

«من یک بلاگر روزمره هستم! راز بقای من مصرف است. راز بقای من تظاهر است. من برای پیجم همه کار می‌کنم. ازدواج می‌کنم و اگر لازم باشد، طلاق می‌گیرم. اگر افت ویو داشته باشم، بچه‌دار می‌شوم. توی بیمارستان بستری می‌شوم و ترحم می‌خرم. اگر لازم باشد، محجبه می‌شوم. اگر شرایط ایجاب کند، روسری‌ام را بر می دارم. تو فقط بگو چطور دیده شوم، همان کار را برایت می‌کنم...»

سینما و امیرشهاب رضویان از 4 سالگی تا امروز

مسئولان همدان ناودان دورریز هستند!

امیرشهاب رضویان که به هنرمند خوش‌سبیل سینمای ایران معروف است، در سال 1344 در همدان متولد شده و در خانواده‌ای فرهنگی رشد و پرورش یافته است.

«اقتصاد توجه» یعنی چه؟/چرا لایک و فالوور برایمان مهم است؟

اساس رسانه‌ های جدید بر «اقتصاد توجه» بنا شده است. چقدر دیگران به من توجه می‌­کنند؟ چقدر لایک می‌شوم و کامنت دریافت می‌کنم، چقدر فالو می­‌شوم؟ این مسئله ما را به سمت شخصیت «دگر راهبر» که دیوید رایزمن این اصطلاح را بکار می­برد هدایت می‌کند. اینکه مدام دیگران و میزان توجه و تاکید آن‌ها ما را هدایت کند.

کاهش ۴ درصدی ولادت‌های امسال/ چرا «پولدارها» بچه‌دار نمی‌شوند؟

درحالی بالغ بر یک سال از تصویب و ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ارائه مشوق‌هایی به خانواده‌ها برای فرزندآوری می‌گذرد که تعداد ولادت‌های ثبت شده در ۹ ماهه امسال با کاهش چهار درصدی یا به عبارت دیگر کاهش بیش از ۳۳ هزارتایی در قیاس با مدت مشابه خود در سال گذشته مواجه بوده است.

پشت‌صحنه تلاش مجری همدانی برای یک سورپرایز

میلاد شیران: اعتقادی به کلمه پارتی ندارم

می‌گوید هیچ اعتقادی به پارتی و سفارش ندارد و موفقیتش در جعبه جادویی حاصل تلاش و تحمل سختی در طول سال‌ها بوده است. او هم همچون بسیاری دیگر از هنرمندان همدانی بار سفر از شهر و دیار خویش بسته تا هنرمندپروری همدان را در صحنه‌ای به گستردگی ایران و مقابل چشمان مردم این سرزمین به نمایش بگذارد.

فرار خواننده پاپ از فرکانس‌های منفی تلویزیون

پویا بیاتی: موسیقی رپ پچ‌پچی پوچ است

پویا بیاتی برای علاقه‌مندان به موسیقی پاپ خواننده نام آشنایی است که بی حاشیه در مسیر موسیقی قدم برمی‌دارد و در طول سال‌های گذشته توانسته طرفداران زیادی را در شهرهای مختلف دست‌وپا کند.

گرفتاری رسانه در مارپیچ سکوت

دنیای امروز به اندازه‌ای با اخبار و اطلاعات گوناگون عجین شده که می‌توان نامش را عصر انفجار اطلاعات دانست.

از پارک‌وی تا پایتخت؛ امضای نادر فوقانی پای عکس‌های150 فیلم

عکاس فیلم محمد رسول اله: شیرینی عکس‌هایم را با میلیون‌ها تومان عوض نمی‌‎کنم

پیش از آنکه پا به سینما بگذاری و به تماشای عظمت پیامبر مهربانی ها در فیلم «محمدرسول اله» بنشینی، با جستجوی نام آن در موتور جستجوگر اینترنت، عکس‌هایی را می بینی که گوشه گوشه این فیلم عظیم را به رخ می کشد و این عکسها هستند که تا سالها به عنوان شناسنامه فیلم «محمد رسول اله» یادآور ساخت اثری تماشایی در سینمای ایران خواهد بود؛ اما پشت هر عکس این شناسنامه، مردی است که سالها تصاویری از فیلم‌های مختلف را در تاریخ سینما و تلویزیون به ثبت رسانده است.

بیماری‌های غیرواگیر، خطر مزمن سلامت جامعه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به بالا رفتن بیماری‌های غیرواگیر به ویژه در افراد میانسال و سالمند نسبت به ضرورت غربالگری و آزمایشات دوره‌ای این بیماری‌ها هشدار داد.