Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی یادداشت برخورد نامناسب برای متوقف کردن موتورسیکلتها

برخورد نامناسب برای متوقف کردن موتورسیکلتها

کمین کردن ماموران راهنمایی و رانندگی در خیابانها و کوچه و پس کوچه ها با کفی های آماده برای توقیف روزانه صدها موتورسیکلت به بهانه بزرگترین تخلف یعنی نداشتن کلاه کاسکت مدتی است که به معضلی همگانی شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، در این راستا آیا قانون گذاران اجازه داده اند که موتورسیکلت اگر خدای ناکرده کلاه بر سر نداشت باید به اشد مجازات و موتور او توقیف شود و روزها از کار و زندگی صاحب آن بیفتد و جرایم سنگین پرداخت کنند.

آیا اصولاً همچنین قانونی برای این رفتاروجود دارد؟

آیا به همین سادگی می توان اموال مردم را توقیف کرد؟

 آیا راننده خود نمی داند که کجا کمر بند ایمنی را ببندد و کجا نبندد ؟

آیا ماموران راهنمایی و رانندگی از خود مردم به امنیت جان انها بیشترنگرانی دارند؟!

حال بگذریم که در آزادراهها و گوشه و گوشه خیابانها دوربین ها هم به محض اینکه 80 کیلومتر 2 کیلومتر بالا برود جریمه سنگین باید پرداخت شود؟! و این روند موجب میشود که رانندگان قبل از اینکه حواسشان به رانندگی باشد نگران و مضطرب هستند که نکند این دوربین های بی جان انها را با علت و بی علت جریمه کنند.

در هر صورت رشد و افزایش جرایم موجب اذیت و آزار مردم میشود و اگر هم بخواهیم به جرایم نادرست هم پیگیری شود باید هفت خوان را پشت سر گذاشت و یا نهایتاً از خیرآن گذشت.

متولیان نیرو انتظامی و دستگاههای مرتبط با بازنگری قوانین و یا روند موجود فضای مناسبی را برای جامعه در این خصوص فراهم کنند.   

همچنین این روزها حضور پر تعداد ماموران راهنمایی و رانندگی در اطراف میدان دانشگاه و متوقف کردن موتورسیکلتها به هر شکل چهره نامناسبی را نشان می دهد و صد البته بهتر از این نیز می توان برخورد کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن