Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی یادداشت افکار عمومی در انتظار نتایج همایش سرمایه گذاری

افکار عمومی در انتظار نتایج همایش سرمایه گذاری

همایش فرصتهای سرمایه گذاری در استان همدان با حضور تعدادی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و برخی از مسئولان ارشد دولت تدبیر و امید به مدت دو روز برگزار شد و در این مدت استاندار همدان به وفور برگزار این همایش را در راستای توسعه اقتصادی استان همدان مهم ارزیابی کرد اما با همه این مباحث سوالاتی مطرح است که آیا نتایج همایش سرمایه گذاری تنها بر روی کاغذ ماند؟ آیا نتایج همایش سرمایه گذاری تنها امضای چندین قرارداد و تفاهم نامه بود؟ آیا تنها هدف همایش معرفی استان همدان به سرمایه گذاران بود؟

به گزارش "همدان نیوز"، این سوالات درست زمانی بیشتر ذهن را درگیر می کند که برخی از ادارات و دستگاه ها نتایج همایش سرمایه گذاری را در قالب جدول های منتشر کردند و قابل توجه است اگر نتایج این همایش دو روزه با حضور وزرا و مسئولان، رسیدن به این قراردادها بود باید گفت که این همایش دستاوردی نداشته به جز معرفی همدان!

ادارات مختلفی مانند میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این دو روز همایش قراردادها و تفاهم نامه های مختلفی را با سرمایه گذاران به امضا رساندند اما در این میان تامل در برخی از این قراردادهای به امضا رسیده به نوعی قابل توجه است که اگر این قراردادها و تفاهم نامه ها کارشناسانه بررسی شود، قرارداد و تفاهم نامه تنها به سود سرمایه گذاری است که بعضا در قبال انجام اتفاقی که شاید هیچ گونه توسعه ای را برای استان به همراه ندارد قطعا قرار است تسهیلات مناسبی را دریافت کند.

در لیست اعلام شده برخی از ادارات در اتفاق همایش فرصتهای سرمایه گذاری بعضا دیده می شود که پروژه های چندین ساله و نیمه کاره استان در این مهم نقشی عمده و اساسی بازی می کنند و سوال اینکه اگر این دستگاه قرار بود که تفاهم نامه و قرارداد با این پروژه ها را به عنوان دستاورد همایش عنوان کند پس راهی بسیار عبث را طی نموده چرا که اگر قصد حمایت از این پروژه ها بوده باید این پروژه های نیمه کاره قبلا به بهره برداری می رسید و موجبات توسعه استان را فراهم می کرد.

امروز چله برگزاری همایش فرصتهای سرمایه گذاری در استان همدان نیز درآمده اما هنوز معاونت برنامه ریزی استانداری توضیحات کاملی در این زمینه نداده و سوالات بسیاری در این راستا بدون جواب مانده است.

محمد ناصر نیکبخت استاندار پر تلاش همدان از روز معارفه تاکنون مدام و پیوسته سعی بر این دارد تا استان همدان در مسیر توسعه و رشد قرار گیرد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکرده است اما در این میان آیا استاندار کم کاری و سهل انگاری برخی مدیران را نادیده گرفته است.

گزارش برخی از دستگاه های استان از همایش فرصتهای سرمایه گذاری به معنای واقعی حرفی برای گفتن ندارد و درست همین نقطه است که انتظار میرود استاندار پایتخت تاریخ و تمدن در خصوص برخی از این گزارش ها توضیحاتی را از مدیر خواسته و صد البته که توضیحات مدیر در حضور نمایندگان افکار عمومی ارائه شود.

در پایان قابل ذکر است که در یکی از گزارش های دستگاه های استان پیرامون نتیجه همایش فرصتهای سرمایه گذاری در استان امضا تفاهم نامه طرح گردشگری اسب سواری به مبلغ پنج میلیارد ریال آمده است.

 

محمد مهدی خلجی

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن