Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری برگزاری هشت جشنواره گردشگری در همدان

برگزاری هشت جشنواره گردشگری در همدان

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: برپایی هشت جشنواره محلی برای گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری با هدف معرفی میراث ناملموس استان و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی در استان همدان پیش‌بینی شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، علی خاکسار با اشاره به برگزاری رویدادها و برنامه‌های متعدد در شهرها و روستاهای استان همدان به مناسبت هفته گردشگری اظهار کرد: جشنواره شیره پزی انگور در روستای توریستی "ازناوله" ملایر ۶ و هفتم مهرماه، جشنواره آلو در روستای حیدره قاضی‌خان شهرستان بهار هفتم مهرماه و جشنواره "رازیانه" در روستای سلطان‌آباد شهرستان رزن ۹ مهرماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره گردو تکانی در شهر سرکانِ شهرستان تویسرکان در روز ۶ مهرماه، جشنواره گلرنگ در روستای قباق‌تپه شهرستان کبودرآهنگ هشتم مهرماه، جشنواره سیب در روستاهای کوهانی و جهان‌آباد شهرستان نهاوند ۱۰ مهرماه، جشنواره خوشه برتر در روستای جوزانی ملایر ۱۱ مهرماه و جشنواره بادام و محصولات باغی در روستای علی‌آباد دمق شهرستان ملایر ۱۳ مهرماه پیش بینی شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه شعار این هفته مبنی بر "سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز" تعیین شده است افزود: همدان از پنجم تا یازدهم مهرماه به مناسبت روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری شاهد برگزاری رویدادها و برنامه‌های متعددی است.

خاکسار ادامه داد: در ایام هفته گردشگری چهار کارگاه آموزشی ویژه فعالان گردشگری و جوانان محلی برپا می شود.

وی افزود: ویژه برنامه گردهمایی بزرگ فعالان گردشگری با حضور استاندار و مقامات استان روز یکشنبه ۹ مهرماه به مناسبت پاسداشت روز جهانگردی و هفته گردشگری پیش بینی شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به افتتاح چهار آژانس مسافرتی با اشتغال زایی برای ۱۰ نفر در همدان اظهار کرد: شصت و دومین دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری روز گذشته در همدان با اعتبار حدود ۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۶ نفر به بهره برداری رسید.

خاکسار با اشاره به فعالیت ۶۱ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان همدان گفت: این دفاتر فرصت خوبی برای همدان شناسی و معرفی مناطق گردشگری استان فراهم کرده است.

وی، تسهیل بخشی سفر به همدان و همدان گردی را ضروری دانست و گفت: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دسترسی گردشگران به نقاط بکر و دیدنی همدان را سهولت می‌بخشد و از این رو باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن