Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری اختصاص ۴۵ میلیارد تومان برای ثبت جهانی هگمتانه

اختصاص ۴۵ میلیارد تومان برای ثبت جهانی هگمتانه

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان گفت: در سفر سال گذشته رییس جمهور به همدان، ۱۵۰ میلیارد تومان برای ثبت جهانی هگمتانه مصوب شده بود که تاکنون ۴۵ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

به گزارش "همدان نیوز"، تورج الوانیان افزود: با توجه به جهانی شدن هگمتانه، در سفر رییس جمهور به استان توجه خاصی به این موضوع شد و تاکنون تخصیص های خوبی به این طرح داده شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اعتبارات سفر رییس جمهور تخصیص های خوبی از محل اعتبارات استانی برای تپه هگمتانه پیش بینی می شود و همه متولیان با قدرت در این زمینه ورود کردند تا شهر همدان به جهانیان بیشتر و بهتر معرفی و شناسانده شود.

الوانیان اظهار داشت: با توجه به اینکه گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه در استان است لذا سرمایه گذاری در این زمینه ارزش افزوده بسیار خوبی دارد که با سرمایه گذاری می توان اشتغال مناسب ایجاد و زمینه رشد و تعالی اجتماعی را فراهم کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان گفت: علاوه بر اعتبارات سفر رییس جمهور به همدان برای ثبت جهانی تپه هگمتانه، از محل اعتبارات استان طی ۲ سال اعتباراتی اختصاص می یابد تا این طرح به نحو مناسب پیشرفت کند.

الوانیان با بیان اینکه طرحهای عمده و بزرگ خوبی در نقاط مختلف استان در حال پیگیری است افزود: بیمارستان اکباتان و بخش های دیگری از مرکز جامع سرطان امسال به بهره برداری می رسد.

وی تاکید کرد: در حوزه راه نیز محور همدان - گل تپه- علیصدر، کنارگذرهای همدان و اسدآباد، ایستگاه همدان و راه دسترسی به آن و راه آهن همدان - ملایر در اولویت اجرا قرار دارد و در حال پیگیری است.

الوانیان با اشاره به ظرفیت های حوزه کشاورزی نیز گفت: در زمینه قنات ها کار بزرگی با جذب اعتبارات سفر رییس جمهور انجام شده است چراکه باید از همه منابع آب استفاده بهینه کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان افزود: در سال های قبل توجه کمتری به قنات ها شده بود که به تازگی با احیا و مرمت قنات ها گام اساسی در این بخش برداشته شده است تا از آب مناسب برای توسعه روستاها استفاده کنیم.

الوانیان با بیان اینکه حدود ۲ هزار طرح برای هر سال در استان تامین اعتبار می شود اظهار امیدواری کرد: با نظارت مستمر و دقیق و کمک مدیران دستگاه های اجرایی و استاندار امسال با این اعتبارات شرایطی فراهم شود که بهره برداری مناسب از طرح ها اتفاق بیفتد.

وی در خصوص اعتبارات سفر رییس جمهور به استان در سال گذشته توضیح داد: با توجه به اینکه همدان جز استانهای آخر در سفر رییس جمهور بود با این وجود تاکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات از محل اعتبارات ملی و وزارتخانه ها اختصاص یافته است که به صورت نقدی است.

الوانیان ادامه داد: پیش بینی می شود از مجموع ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات سفر رییس جمهور به این استان امسال عمده اعتبارات حداقل هشت هزار میلیارد تومان و بیشتر جذب شود چراکه با جذب بیشتر اعتبار، امکان اختصاص منابع وجود دارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان همدان یادآور شد: اجرا و تکمیل ۱۸۶ طرح با ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور در سال گذشته (مردادماه ) به استان مصوب شده است.

الوانیان با بیان اینکه اعتبارات مصوب سفر هیات دولت باید تا سال ۱۴۰۳ به طور کامل اختصاص یابد توضیح داد: یکی از ابتکارهای همدان در سفر رییس جمهور، تجمیع طرح ها بود برای نمونه تکمیل سالن ورزشی بانوان به عنوان یک طرح معرفی شد در حالیکه پنج طرح زیر مجموعه آن است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن