Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آزادسازی بستر رودخانه عباس‌آباد همدان تا ۲۰ روز آینده

آزادسازی بستر رودخانه عباس‌آباد همدان تا ۲۰ روز آینده

رئیس‌کل دادگستری استان همدان گفت: ضروری است هر چه سریع‌تر و تا ۲۰ روز آینده برای آن میزان از بستر رودخانه عباس‌آباد که مطالعه انجام گرفته، آزادسازی صورت گیرد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدرضا عدالتخواه در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان همدان، اظهار کرد: طبق آمار اعلامی از سوی متولیان امر برای تمام اراضی ملی و مراتع استان، قانون حدنگار(کاداستر) و برای بیش از ۹۳ درصد مسکن‌های روستایی اجرایی شده است.

وی افزود: اجرای کامل این قانون می‌تواند در دعاوی حقوقی سبب سرعت در روند رسیدگی به پرونده‌ها و حتی کاهش پرونده‌های ورودی به مراجع قضایی باشد.

عدالتخواه به موضوع توجه به حریم و بستر رودخانه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: ضروری است هر چه سریع‌تر و تا ۲۰ روز آینده برای آن میزان از بستر رودخانه عباس‌آباد که مطالعه انجام گرفته، آزادسازی صورت گیرد.

دادستان همدان نیز اظهار کرد: پیشرفت‌های خوبی در حوزه اجرای قانون حدنگار در استان داشتیم و البته مشکلاتی پیش‌روست که دستگاه قضایی می‌تواند با ورود بهنگام خود در رفع این مشکلات پیشگام شود.

حسن خانجانی تصریح کرد: انتظار می‌رود ادارات‌کل دخیل در اجرای این طرح به ویژه ثبت اسناد، مشکلات پیش‌روی اجرای طرح را هر چه سریع‌تر بررسی کنند و برای حل آن در راستای حمایت از حقوق عامه و توجه به خواسته‌های کشاورزان راهکارهای مناسب و قانونی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۹ تاکنون جلسات متعدد و بازدیدهای میدانی برای آزادسازی حریم و بستر رودخانه عباس‌آباد و دیگر رودخانه‌ها از سوی این دادستانی انجام گرفته است، گفت: در حال حاضر با پیگیرهای انجام شده، طرح مطالعاتی آزادسازی رودخانه مدتی است به اتمام رسیده و به شکایت وارده در کمیسیون ماده ۳ هم رسیدگی شده است.

دادستان همدان افزود: هم‌اکنون فرصت آن است تا شرکت آب‌منطقه‌ای استان طبق وعده‌های داده شده فاز نخست پروژه آزادسازی رودخانه عباس‌آباد را مطابق با قانون هر چه سریع‌تر عملیاتی کند.

خانجانی بیان کرد: به منظور اجابت خواسته‌های به‌حق مردم نیز سابق بر این برای جداسازی و جلوگیری از ورود فاضلاب به درون رودخانه‌ها، مکاتباتی با ادارات مربوطه انجام شده و در این زمینه با هر گونه ترک فعل مسئولان به جد برخورد می‌کنیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن