Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی نیروگاه برق شهید مفتح همدان با ۱۰۰ درصد ظرفیت وارد مدار بهره برداری شد

نیروگاه برق شهید مفتح همدان با ۱۰۰ درصد ظرفیت وارد مدار بهره برداری شد

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: پس از پایان فصل تعمیراتی و انجام سرویس‌های دوره‌ای، نیروگاه برق شهید مفتح همدان با همه توان برای تامین برق مورد نیاز مشترکان در فصل تابستان وارد مدار بهره‌برداری شد.

به گزارش "همدان نیوز"، عبدالمجید دیناروند روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی هر چهار واحد تولیدی نیروگاه با موفقیت به پایان رسیده است، افزود: این نیروگاه با ظرفیت تولید یک هزار مگاوات نقش مهمی در پایداری و تامبن بخشی از برق کشور دارد.

وی با دعوت از مردم برای مصرف بهینه برق و همراهی با نیروگاه اظهار کرد: فصل تابستان تمرکز نیروگاه بر روی بهره برداری است و به منظور پیشگیری از خاموشی‌های احتمالی، کارکنان این مجموعه در بخش بهره‌برداری مشعول ارائه خدمت هستند.

دیناروند تصریح کرد: همه ساله فصل تعمیرات واحدهای تولیدی نیروگاه از ۲۰ شهریور آغاز می‌شود و با توجه به رژیم مصرف مازوت، تعمیرات اساسی از پاییز آغاز و تا اردیبهشت سال بعد ادامه دارد.

وی ادامه داد: از ۱۵ خرداد واحدهای تولیدی کار آزمایشی را پس از تعمیرات اساسی آغاز می‌کنند و وارد فصل بهره‌برداری می‌شوند.

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان افزود: به دلیل پیشگیری از قطع گاز مشترکان خانگی در فصل زمستان مجبور هستیم از سوخت مازوت استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در آخرین تعمیرات اساسی صورت گرفته، همه تعمیرات توسط مهندسان ایرانی انجام شده و شرایط به گونه‌ای است که سایر نیروگاه‌های کشور از مهندسان ما به جای مستشران خارجی برای رفع ایراد واحدهای نیروگاهی استفاده می‌کنند.

دیناروند اظهار کرد: مهندسان ژاپنی ماه گذشته از نیروگاه برق شهید مفتح بازدید کردند و از تلاش‌های مهندسان ایرانی و سرپا و آماده نگه داشتن این نیروگاه شگف‌زده شدند.

وی با اشاره به اینکه ۷۷ درصد کارکنان این نیروگاه بومی هستند، بیان کرد: کسب رتبه یک ساخت داخل و رتبه یک سلامت اداری نیروگاه‌های کشور از افتخارات نیروگاه برق شهید مفتح همدان محسوب می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان با اشاره به اینکه ۱۷ نخبه استانی در این نیروگاه مشعول به کار هستند، گفت: همه آب مورد نیاز تولید برق در این نیروگاه از طریق پساب تصفیه شده فاضلاب شهر همدان تامین می شود و به جز مسائل شرعی و آشامیدنی از آب‌های زیرزمینی در نیروگاه استفاده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: سه حلقه چاه فعال در نیروگاه وجود دارد که یکی از آن به زندان و منطقه عین آباد اختصاص داده شده و ۲ حلقه نیز در خود نیروگاه است.

دیناروند تاکید کرد: هم اینک ۲ هزار مترمکعب در ساعت آب از طریق پساب تصفیه شده فاضلاب شهر همدان در نیروگاه برق شهید مفتح همدان مصرف می‌شود.

وی افزود: پس از نصب برج خشک شماره یک از سال ۱۳۹۵ تا کنون حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد در مصرف آب واحد شماره یک نیروگاه صرفه جویی شده است.

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان اظهار کرد: برج خشک شماره ۲ نیروگاه نیز در حال ساخت است و به گفته سازنده آن پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

وی تاکید کرد: هیچگونه کاهش تولید نداشتیم و با تعمیرات دوره ای تلاش داریم ضمن حفظ توانمندی نیروگاه از بیت المال به نیز به خوبی محافظت کنیم.

دیناروند افزود: به همت مهندسان ایرانی، بهره‌وری نیروگاه پس از ۳۰ سال حفظ شده است و تجهیزات آن کارایی همان روز نخست بهره‌برداری را دارند.

وی بیان کرد: با دقت در تعمیرات، بهره‌برداری مناسب و همت کارکنان نوید می‌دهیم که با بیشترین توان برق تولید کنیم و در تابستان برای بخش خانگی خاموشی نداشته باشیم.

وی افزود: نام نویسی در آزمون استخدامی نیروگاه برق شهید مفتح همدان از امروز آغاز شده است و علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این آزمون در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ثبت نام کنند و افرادی که عضو بنیاد نخبگان هستند برای استخدام در نیروگاه در اولویت قرار دارند.

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: به منظور حفظ مسائل زیست محیطی، حدود ۱۳۲ هزاز درخت ۱۰۰ هزار نهال با مشارکت منابع طبیعی استان همدان در این نیروگاه کاشته شده است.

وی تصریح کرد: با ایجاد ۲ دریاچه مصنوعی، پساب تولیدی نیروگاه به منابع زیر زمینی تزریق می شود.

معاون تولید برق نیروگاه شهید مفتح همدان نیز گفت: با توجه به شرایطی که امسال به خاطر افزایش گرما داریم. مصرف برق در کشور و به دنبال آن در استان حدود ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و این موضوع لازمه همراهی و صرفه جویی مردم را می‌طلبد.

پژمان اختری افزود: با مدیریت خوب سال گذشته میزان خاموشی‌ها کم شد و در همدان یکی از پایدارترین نیروگاه های کشور را داریم.

وی اظهار داشت: با اتفاقات خوبی که در نیروگاه شهید مفتح همدان رخ داده است، سه سال پیاپی رتبه برتر آمادگی را در بین نیروگاه ها کسب کردیم و با ادامه این روند امسال نیز کسب این عنوان دور از انتظار نیست.

اختری با اشاره به اینکه سرمایه‌های هر کشوری مشخص است و باید در مصرف برق صرفه جویی کنیم، ادامه داد: مشترکان باید بدانند که تنها ۱۰ درصد هزینه تمام شده برق از مردم گرفته می شود و حدود ۹۰ درصد آن را دولت یارانه می‌دهد که این موضوع نیازمند مدیریت مصرع و صرفه جویی است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن