Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی جوانان در پیشگیری از شیوع کرونا پیشگام شوند

جوانان در پیشگیری از شیوع کرونا پیشگام شوند

کارشناس مسئول بهداشت مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان جوانان را قشر پویا و فعال جامعه دانست و با توجه به نقش و اثرگذاری آنها بر روی دیگر اعضای خانواده از آنها خواست در پیشگیری از شیوع کرونا پیشگام شوند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، فاطمه بختیاری بیان کرد: نقش موثر و ویژه جوانان در پیگیری از ابتلا به ویروس کرونا سبب شد تا برنامه های هفته ملی سلامت جوان با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت جوانان برگزار شود.
وی ادامه داد: البته در حال حاضر با توجه به شرایط اپیدمی بیماری کرونا و نیز اهمیت نقش آفرینی جوانان در زمان بحران در خانواده و جامعه، برنامه های هفته جوان با شعار «جوانان پیشرو در کنترل بیماری کرونا» برگزار شد.
کارشناس مسئول بهداشت مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: در این روزها که کشور در نبرد سخت با ویروس کرونا قرار دارد، بیش از هر زمان دیگری به همکاری، اتحاد و انسجام نیاز است بنابراین بسیاری از گروه‌های جهادی و جوان با عضویت در طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» تلاش می کنند.
بختیاری ادامه داد: جوانان مانند سایر اقشار جامعه می‌توانند در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و فرهنگ‌سازی‌ در رعایت پروتکل های بهداشتی عملکرد موثری داشته ‌باشند.
وی تاکید کرد: بهره مندی از ظرفیت جوانان در فرهنگ‌سازی استفاده از ماسک و نشر رفتارهای بهداشتی در همسالان با توجه به انرژی بالا، توانمندی و مهارت آنان در استفاده از فضای مجازی، بسیار با اهمیت است.
کارشناس مسئول بهداشت مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: تشویق جوانان به فعالیت های ورزشی فردی، در خانه و کنار اعضای خانواده، استفاده از ظرفیت های طبیعی و ورزش های مفرح مانند کوهنوردی با رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند در تعدیل رفتارهای هیجانی، کاهش دورهمی و آسیب های اجتماعی کمک کند.
بختیاری گفت: در شرایط بحران و اپیدمی، نشاط اجتماعی سبب ایمنی جوانان در برابر مشکلات می شود و آنان به راحتی می توانند با شرایط متغیر زندگی انطباق یافته و نقش مفیدی در جامعه ایفا کنند.
وی اضافه کرد: همچنین افزایش نشاط اجتماعی در جوانان باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود، بنابراین نقش نهادها و دستگاه های متولی این امر در ایجاد نشاط اسلامی در جامعه پر رنگ تر از قبل است.
کارشناس مسئول بهداشت مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به سیاست های جمعیتی ابلاغی از سوی رهبری انقلاب برخورداری جامعه از جمعیت جوان، شاداب، پویا و بالنده ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
بختیاری افزود: رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات شان لزوم ورود نیروهای داوطلبِ مخلص و جوانان مؤمن و صالح را در کمک به پرستاران و راهنمایی کردن به خانواده‌ها و کمک به افراد سالمند برجسته و ارزشمند برشمردند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن