Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی الوند شناسنامه همدان است؛ نباید تخریب شود

الوند شناسنامه همدان است؛ نباید تخریب شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با انتقاد از تبدیل زمین‌های منابع طبیعی به منزل مسکونی گفت: مراقبت از الوند به عنوان شناسنامه همدان ضروری است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی عصر شنبه در آیین درختکاری و دیدار با مدیران منابع طبیعی استان تاکید کرد: از منظر اسلام میزان تصرف در اموال طبیعی تنها در حالت ضروری باید صورت گیرد و تا جایی که اولویتی وجود ندارد، نباید به منابع طبیعی آسیب وارد شود.
امام جمعه همدان با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در راستای حفاظت از منابع طبیعی و توسعه فضای سبز در همدان افزود: در این حوزه یکی از ضرورت‌ها، توجه به مساله فرهنگ سازی در جامعه است و باید حفاظت از محیط زیست را به عنوان یک دغدغه اصلی در بین مردم تبیین کنیم.
وی با بیان اینکه تصرف بی رویه در طبیعت آسیب‌هایی را با خود به همراه دارد، گفت: همانند موقوفه‌ای که در دستان ما قرار دارد و باید از منابع طبیعی مراقبت کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی افزود: منابع طبیعی امانت الهی در نزد ما است و باید ضمن مراقبت، آن را در اختیار نسل‌های آینده قرار دهیم و فراموش نکنیم که اگر این امانت تخریب شود، حق دیگران و نسل‌های آتی از بین رفته است.
نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به طرح تفصیلی شهر همدان، اظهار داشت: برای توسعه شهری نباید به سمتی حرکت کنیم تا منابع موجود از بین برود، بلکه می‌توان در شهر همدان زمین‌های ارزان قیمتی را در محدوده شمال شرقی در اختیار شهروندان قرار داد و مانع از بین رفتن باغ‌های مناطق دیگر همدان شویم.
وی با انتقاد از تبدیل زمین‌های منابع طبیعی به منزل مسکونی، خاطر نشان کرد: اسلام حتی اجازه قطع یک درخت را به این سادگی نمی‌دهد، لذا ما هم نباید در مقابل از بین رفتن محیط زیست و منابع طبیعی بی تفاوت باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی تصریح کرد: بخشی از مسائل مربوط به حفاظت از منابع طبیعی، با فرهنگ سازی اتفاق نمی‌افتد و نیازمند وجود قوانینی در این حوزه هستیم.
امام جمعه همدان با بیان اینکه روایات متعددی در دین اسلام در زمینه درختکاری و توجه به محیط زیست وجود دارد، گفت: این مساله آنقدر مهم است که حضرت محمد(ص) کسانی که به قطع درختان می‌پرداختند را لعن می‌کردند.
وی با اشاره به اینکه درختکاری در حفظ محیط زیست تاثیر بسزایی دارد، گفت: همدان دارای درخت‌ها و باغ‌های خوبی است که باید قدردان این نعمت‌های الهی باشیم و خود را موظف به حفاظت از آنها بدانیم.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی تصریح کرد: تبدیل کردن باغ و فضای سبز به منازل مسکونی، آسیب زدن به خاک، زمین و هوا  است لذا مردم باید به درختکاری توجه کنند و در این مساله ورودی جدی داشته باشند./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن