Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پرداخت ۱۲۹ میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد در همدان

پرداخت ۱۲۹ میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد در همدان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در راستای حمایت از افراد زیر پوشش، ۱۲۹ میلیارد تومان در ۹ ماه سال ۱۳۹۹ به مددجویان زیر پوشش این نهاد در سطح استان پرداخت شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، پیمان ترکمانه افزود: این اعتبار در قالب مستمری ماهانه و مکمل ۲۵ خدمت شاخص حمایتی توانمند ساز به خانواده های زیر پوشش این نهاد پرداخت شده است.
وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی مددجویان نخستین اولویت کمیته امداد امام خمینی (ره) است، اظهار داشت: همه خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) باهدف بهبود وضعیت معیشتی نیازمندان و توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش این نهاد اجرا می‌شود.
ترکمانه عنوان کرد: همت کمیته امداد امام خمینی (ره) بر آن است که خانواده‌های نیازمند بتوانند با یک برنامه‌ریزی همه‌جانبه در دوره کوتاهی که تحت حمایت این نهاد مقدس قرار می‌گیرند با بهره‌گیری از کمک‌های امداد، خیران، بستگان و مساعدت‌های دولت، توانمند شده و با مرحله خوداتکایی برسند.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور در چند سال اخیر خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای کمک به امرارمعاش نیازمندان در شرایط سخت موجود، پرداخت هزینه‌های درمان، بیمه تکمیلی، خرید، ساخت، بهسازی، مقاوم‌سازی و تعمیر مسکن مددجویان شهری و روستایی، کمک‌هزینه اجاره مسکن و پرداخت وام ودیعه مسکن در دستور کارخود قرار داده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان ایجاد اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و کاریابی، پرداخت کمک‌هزینه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان را از دیگر برنامه های این نهاد دانست.
ترکمانه تصریح کرد: ارائه خدمات حقوقی و قضائی رایگان، پرداخت هزینه بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال، پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و تامین جهیزیه، کمک به رفع سوءتغذیه نوزادان زیر پنج سال، پرداخت وام قرض‌الحسنه کارگشائی، تأمین لوازم ضروری زندگی و معافیت مددجویان از پرداخت هزینه انشعابات از مهمترین برنامه های این نهاد است تا علاوه بر حمایت همه‌جانبه از این خانواده‌ها زمینه توانمندسازی آن‌ها را نیز فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۱ هزار خانواده زیر حمایت این نهاد، به‌صورت ماهانه و مستمر از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) برخوردار شده‌اند.
ترکمانه اضافه کرد: میزان مستمری و یارانه سال ۱۳۹۹ خانواده‌های پنج نفر و بیشتر مبلغ ۹۸۷ هزار تومان، خانواده‌های ۴ نفره مبلغ ۸۵۱ هزار تومان، خانواده‌های ۳ نفره ۶۶۱ هزار تومان، خانواده‌های ۲ نفره ۴۹۲ هزار و خانواده‌های یک‌نفره ۲۸۲ هزار تومان است تعیین شده است که در پایان هرماه به‌حساب بانکی آنان در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت واریز می‌شود.
وی بیان کرد: خانواده‌های نیازمندی که به دلیل سالمندی و ازکارافتادگی سرپرست با تشخیص کمیسیون پزشکی و زنان سرپرست خانوار به دلایلی همچون فوت سرپرست، طلاق، متارکه، سربازی همسر و یا زندانی بودن سرپرست توانائی تامین هزینه‌های زندگی را ندارند می‌توانند زیر حمایت این نهاد گیرند و از مجموعه کمک‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره‌مند شوند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن