Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی علت خاموشی گردنه اسدآباد سرقت تابلوهای برق است

علت خاموشی گردنه اسدآباد سرقت تابلوهای برق است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: در مسیر‌هایی که به شکل لکه‌ای خاموشی وجود دارد، عامل خاموشی سرقت تجهیزات مربوط به روشنایی مسیر‌ها است.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، صفر صادقی راد افزود: در چند روز اخیر علت خاموشی قسمتی از محور گردنه اسدآباد نیز سرقت تابلو‌های برق بوده است که خوشبختانه با تلاش مستمر و شبانه روزی نیرو‌های راهداری، مشکل این محور برطرف شده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات روشنایی مسیر‌های ارتباطی گران قیمت هستند، ادامه داد: هر ترانس برق مربوط به این مسیر‌ها ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان قیمت دارند و ضمن اینکه تهیه آن‌ها نیازمند اعتبار قابل توجه و تامین آن‌ها نیز در شرایط فعلی دشوار است.

صادقی راد با بیان اینکه سرقت علائم و تجهیزات ایمنی از جمله ترانس و کابل‌های برق از شبکه روشنایی جاده‌های استان برای این اداره کل به یک دغدغه تبدیل شده است، اظهار داشت: وجود سیستم‌های روشنایی در مسیر‌های ارتباطی کیفیت آن‌ها را افزایش می‌دهد و به رانندگی ایمن در سطح جاده‌ها به ویژه در مسیر‌های آزادراهی که دارای رفت و آمد زیاد خودرو و همچنین نقاط مه گیر و کولاک گیر هستند، کمک می‌کند.

وی افزود: نقص در روشنایی راه‌هایی که وجود نور در آن‌ها ضروری است، خطر تصادفات و برخورد خودرو‌ها با یکدیگر را افزایش می‌دهد.

صادقی راد تأکید کرد: با نیروی انتظامی برای افزایش گشت‌های خود در خصوص مقابله با سرقت تجهیزات روشنایی مسیر‌های ارتباطی استان مکاتبه کرده ایم و همچنین به نیرو‌های خود در بخش راهداری نیز برای گشت زنی مستمر در این خصوص دستور داده ایم.

این مسئول ابراز داشت: این اداره‌کل علاوه‌بر جایگزین کردن علائم سرقت شده، پیگیری قضایی در برخورد با متخلفان و همچنین فرهنگ سازی برای جلوگیری از این اقدام مجرمانه را مورد توجه ویژه قرار داده است و در این زمینه از مردم می خواهیم در صورت مشاهده سرقت و یا خرید و فروش علائم جاده‌ای، مراتب را در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع و یا از طریق تماس با تلفن ۱۴۱ برای رسیدگی فوری گزارش دهند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن