Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ماهی‌های قرمز ناقل کرونا نیستند

ماهی‌های قرمز ناقل کرونا نیستند

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: ماهی‌های قرمزی که مردم برای شب عید تهیه می‌کنند به هیچ عنوان خطر انتقال کرونا را به همراه ندارد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمودرضا رسولی اظهار داشت: واردات ماهی قرمز از چین به ایران شایعه‌ای کذب است و تنها تشویش اذهان عمومی را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه اگر هم وارداتی انجام شود به صورت کنترل شده و با رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه خواهد بود، تصریح کرد: واردات ماهی زیر نظر بازرسین دامپزشکی و پس از نمونه‌گیری و آزمایش، انجام می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه توصیه ما این است که ماهی قرمز را از مراکز فروش مجوز دار تهیه کنید، ابراز کرد: متاسفانه دیده می‌شود در ایام پایان سال بسیاری از دست فروشان و مغازه داران صنف غیر مرتبط اقدام به فروش ماهی می‌کنند و مردم هم توجهی به آن ندارند.

رسولی افزود: اما مغازه‌های مجوز دار فروش ماهی، تحت نظارت و کنترل بازرسان ما هستند و از نظر بهداشت و سلامت ماهی‌ها مورد بازرسی قرار می‌گیرند.
وی با تاکید بر اینکه اگر مردم نکات آموزشی و بهداشتی در نحوه نگهداری از ماهی را رعایت کنند هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد، تصریح کرد: بیماری خاصی که بین انسان و ماهی مشترک باشد وجود ندارد اما در مواردی که ماهی مورد لمس قرار بگیرد احتمال بروز ضایعات قارچی وجود دارد./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن