Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی حوزه سلام را سیاسی نکنید/حاشیه‌نشینان همدانی کارت سلامت گرفتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:
حوزه سلام را سیاسی نکنید/حاشیه‌نشینان همدانی کارت سلامت گرفتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برای نخستین بار کارت سلامت برای افراد حاشیه‌نشین صادر شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، سید حبیب اله موسوی‌بهار در همایش سالیانه دانشجویان و دستیاران معظم شاهد و ایثارگر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران گفت: حوزه علوم پزشکی با تربیت نیروی انسانی توانمند و کاهش وابستگی کشور در بعد از انقلاب اسلامی ایران به وظیفه خود عمل کرده است.

وی افزود: با تلاش و مجاهدت اساتید برجسته علوم پزشکی وضعیت پزشکی کشور بسیار خوب است به طوریکه هم‌اکنون رتبه 17 دنیا در خدمات پزشکی هستیم و رتبه برتر تولید علم در منطقه را کسب کردیم.

وی با اشاره به برگزاری سمینار تبیین سیاستهای کلی جمعیت در دانشگاه گفت: مردم شایسته خدمات شایسته‌تری هستند و در دولت یازدهم سطح خدمات ارتقا و توان عملیاتی پزشکی در نقاط دورتر گسترش یافت.

موسوی‌بهار با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت حرکتی عظیم همراه با مدیریتی جهادی بود، از تخریب اقدامات جهادی دولت در طرح تحول سلامت گله کرد و حمله به حوزه خدمتگزار پزشکی را موجب تاسف دانست و گفت: سیاسیون جنگ خودشان را می‌کنند ما را قاطی آن‌ها نکنید.

وی به خدماتی همچون خریداری دو دستگاه ام. آر. ای دولتی و خرید 46 آمبولانس، ورود تجهیزات متعدد و مدیریت این موضوع اشاره کرد و گفت: با وجود مطالبات زیاد دانشگاه از بیمه ها شرایط به خوبی مدیریت شده و خدمت‌رسانی در همه حوزه‌ها در حال انجام است.

رئیس دانشگاه یکی از دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت را ایجاد فرصت کاری برای شاغلان حرفه‌های پزشکی عنوان کرد و افزود: در حوزه علوم پزشکی وضعیت اشتغال بهتر است و این موضوع در آینده نیز بهبود می‌یابد.

وی با بیان اینکه 10 درصد مردم استان همدان حاشیه‌نشین هستند، اظهار کرد:  برای نخستین بار کارت سلامت برای این افراد حاشیه‌نشین صادر شد.

موسوی‌بهار اضافه کرد: حفظ کرامت انسانها بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت به خوبی انجام شد به طوریکه هم‌اکنون پرداختی از جیب مردم بسیار کاهش یافته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه تلاش شبانه روزی برای بهبود وضعیت دانشگاه در دستورکار است، ابراز امیدواری کرد که دانشجویان شاهد و ایثارگر بیش از پیش منشأ خیر در جامعه باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن