Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی توانمندسازی 30 هزار دانش آموز همدانی برای جلوگیری از افسردگی و گوشه‌گیری

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان خبر داد:
توانمندسازی 30 هزار دانش آموز همدانی برای جلوگیری از افسردگی و گوشه‌گیری

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: 30 هزار نفر دانش آموز دختر مقطع دوم متوسطه و خانواده های آنها جهت جلوگیری از شیوع ناراحتی های روانی و آسیب های اجتماعی توانمندسازی می شوند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمد ابراهیم الهی تبار در شورای آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه رتبه همدان در سوادآموزی کشور 31 بوده است، خاطرنشان کرد: این رتبه در سالهای قبل از 31 به 20 و سپس به رتبه سوم کشور ارتقاء یافت.

وی افزود: باید در هر منطقه یک پژوهش سرا راه اندازی شود که در مناطق 19گانه ایجاد و تجهیز شد و قرار بر این بود که سازمان برنامه و بودجه اعتباری را به این بخش اختصاص دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با اشاره به تعرفه خدمات برق، گاز و آب در سالن های ورزشی مدارس، اظهار داشت: با توجه به اینکه فعالیت این سالن ها آموزشی است تعرفه نیز باید بر همین اساس باشد اما در سالن ها تعرفه گاز، برق و آب تعرفه سالن های ورزشی است.

الهی تبار به آموزش دانش آموزان دوزبانه اشاره و تصریح کرد: 90 میلیون تومان اعتبار برای مربیان جهت آموزش دانش آموزان دوزبانه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات آموزش و پرورش در بخش ورزشی سال جاری نسبت به سال قبل 35 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: اعتبارات سال گذشته نیز نسبت به سال 93 بیش از 30 درصد افزایش یافته بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با تأکید بر توانمندسازی دانش آموزان برای جلوگیری از ناراحتی های روحی و روانی، افسردگی و گوشه گیری خاطرنشان کرد: در این راستا دانش آموزان دختر مقطع دوم متوسطه و والدین آنها به عنوان جامعه هدف در دوره های مهارت آموزی شرکت خواهند کرد.

وی افزود: 30 هزار نفر در این طرح تحت پوشش قرار گرفته اند که 200 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح در سال آینده در نظر گرفته شده است.

الهی تبار با اشاره به استفاده از بخاری های کم مصرف هوشمند در مدارس رزن، اظهار داشت: استفاده از این بخاری ها به عنوان پیشنهاد کشوری نیز مطرح شده و قرار بر این است که جلساتی در خصوص استفاده از بخاری های کم مصرف هوشمند در کشور برگزار شود.

وی با تأکید بر اهمیت امر به معروف در مدارس، گفت: منشور حقوق شهروندی به معنای توجه مردم به امر به معروف است که توجه مردم به این موضوع، ظرفیت بزرگ برای سرمایه اجتمای کشور به شمار می رود و آموزش و پرورش باید در این زمینه همکاری لازم را برای تبیین آن داشته باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن