Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی برخورد جدی با ورود کالای قاچاق به همدان/تجلیل از 10 کارخانه برتر غذایی همدان

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد:
برخورد جدی با ورود کالای قاچاق به همدان/تجلیل از 10 کارخانه برتر غذایی همدان

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه از برگزاری همایش روز جهانی غذا در همدان با حضور مسئولان کشوری و استانی خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، محمد کاظم‌زاده از برگزاری همایش روز جهانی غذا در همدان با موضوع «آب و هوا در حال تغییر است، کشاورزی و غذا نیز باید تغییر کند» خبر داد و اظهار کرد: این مراسم روز 27 مهرماه با حضور مدیران سازمان غذا و دارو و مدیران استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور رئیس و معاونان دانشگاه در این همایش، گفت: مدیران عامل صنایع غذایی، مسئولان فنی و سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان جهاد کشاورزی، استاندارد، آموزش و پرورش و محیط زیست حضور دارند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه خاطرنشان کرد: در این همایش از 10 کارخانه برتر غذایی و 10 مسئول فنی برتر قدردانی می‌شود.

وی با اشاره به اهدای تندیس جام نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای به تیم‌های برتر مسابقات فوتسال، افزود: در حاشیه این همایش غرفه‌هایی با موضوعات مرتبط با شعار روز جهانی غذا و برچسب‌گذاری برپا می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و آگاهی در خصوص تغذیه مناسب، گفت:‌ کاهش مصرف قند، نمک و چربی از جمله نکات مورد توجه سازمان غذا و دارو است که امسال هم مانند سال گذشته به این موضوع پرداخته می‎شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه با بیان اینکه ایرانی‌ها پنج برابر دنیا نمک مصرف می‌کنند، افزود: بین 4 تا 5 برابر دنیا نیز قند و شکر مصرف می‌کنند و مصرف چربی‌ها در کشور بالاست.

وی از صدور بیش از 200 مورد پروانه بهداشتی در رابطه با صنایع غذایی مختلف خبر داد و افزود: نظارت بر آرایشگاه‌ها ادامه دارد و با متخلفان برخورد می‎شود.

کاظم‌زاده با بیان اینکه برنامه اصلی امسال کنترل کالاهای قاچاق است، گفت: به دنبال این هستیم هیچ گونه کالای قاچاق وارد استان نشود.

وی افزود: با افرادی که بدون هماهنگی و رعایت اصول و استانداردهای صنایع مواد آرایشی و بهداشتی به فروش محصولات اقدام کنند، برخورد می‎شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن