Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی سهم نوشت‌افزارهای ایرانی-اسلامی از بازار لوازم التحریر

سهم نوشت‌افزارهای ایرانی-اسلامی از بازار لوازم التحریر

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه فقط ۱۰ درصد بازار لوازم التحریر به نوشت افزارهای ایرانی – اسلامی تعلق دارد، گفت: طرح های خارجی استفاده شده در لوازم التحریر آثار سوء فرهنگی دارد.

به گزارش "همدان نیوز"، احد آزادی‌خواه با اشاره به وضعیت تولید نوشت افزار با استفاده از الگوهای ایرانی – اسلامی، گفت: متاسفانه موانع زیادی بر سر راه تولیدکنندگان ایرانی – اسلامی وجود دارد و این مهم موجب شده 90 درصد بازار لوازم التحریر را از دست بدهند.

نماینده مردم ملایر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از چهارمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی با عنوان ایران نوشت بازدید کرده و از نزدیک با مشکلات تولیدکنندگان لوازم التحریر داخلی آشنا شده است، اظهار کرد: حدود 50 گروه فعال در این عرصه در نمایشگاه حضور دارند و توانستند با توجه به سلیقه جامعه امروز، نظر خانواده های ایرانی را جلب کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه مافیای قدرت در حوزه نوشت افزار مانعی بر سر راه تولید کنندگان نوشت افزار ایرانی – اسلامی است، ادامه داد: برپایی نمایشگاه های مختلف در حوزه نوشت افزار و حمایت از تولید داخلی از جمله مطالبات مردمی در این عرصه است که باید مورد توجه مسئولان و دستگاه های متولی قرار بگیرد.

آزادی‌خواه با بیان اینکه متاسفانه طرح های خارجی مانند باربی، اسپایدرمن و غیره بر روی جلد لوازم التحریر داخلی دیده می شود که جای تامل دارد، افزود: یکی از دلایل استفاده از این الگوها عدم پرداخت هزینه برای طراحی است زیرا هزینه طراحی الگو برای تولیدکنندگان گران تمام می شود و باید هزینه استفاده از یک الگوی برگرفته از یک فیلم یا اثر به صاحب اثر پرداخت شود که این موضوع در قیمت تمام شده محصول نیز تاثیر دارد؛ این مهم یکی از مشکلات تولید کنندگان است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح های خارجی استفاده شده در لوازم التحریر آثار سوء فرهنگی دارد، خاطرنشان کرد: نسل نوجوان و جوان امروز به دنبال الگوگیری است و این طرح ها به نوعی در این زمینه اثر منفی می گذارد.

منبع: خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن