Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی اخطار به استخرهای متخلف

اخطار به استخرهای متخلف

رییس اداره بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت ضمن ارائه توصیه‌هایی در خصوص رعایت نکات بهداشتی در استخرها و شناگاه‌ها در فاصل تابستان، گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و آلودگی در این مناطق، با شماره تلفن‌های 190 و 1490 تماس بگیرند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدرضا شقاقی در خصوص رعایت نکات بهداشتی در زمان استفاده از استخرها در فصل گرما به مردم توصیه کرد: مساله بهداشت فردی در پیشگیری از بروز بیماری‌ در استخرها اهمیت زیادی دارد. شناگران سعی کنند آلودگی کمتری را وارد آب استخر کنند و حتما قبل از ورود به آب دوش بگیرند و با آب و صابون بدن خود، حتی لوازم آرایش را بشویند. در غیر این صورت باعث آلودگی آب استخر می‌شوند. این مسائل باید به کودکان که بیشترین استفاده را از استخر دارند نیز آموزش داده شود.

وی ادامه داد: همچنین شناگران  در صدرت ابتلا به بیماری‌های پوستی  یا گوارشی، تا زمانی‌ که  از بهبودی کامل خود مطمئن نشده‌اند، نباید از استخرها استفاده کنند؛ چرا که امکان انتقال آن وجود دارد. اگر موقع شنا نیز کدورت یا هرنوع آلودگی در آب استخر دیدند، از آن استفاده نکنند و به مسئول استخر و نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی ، سامانه 190 یا 1490  گزارش دهند. در صورت وجود برخی آلودگی‌ها از جمله مدفوعی، استخر باید بلافاصله تعطیل  و آب آن تعویض و ضد عفونی شود.

شقاقی با تاکید براینکه استخرها اجازه ندارند بیش از ظرفیت خود شناگر بپذیرند، تصریح کرد: هرچه  میزان مراجعه به استخر بالاتر رود، امکان آلودگی آن هم بیشتر می‌شود. همچنین مردم دقت کنند که هیچ بوی نامطبوعی مثل بوی کلر یا و... نباید استشمام شود. متصدیان استخر نیز موظف هستند به طور دائم کنترل کیفی آب استخر را  در سانس‌های مختلف از جمله از نظر آلودگی‌های میکروبی و ... انجام دهند.  بازرسان ما نیز نتایج این کنترل کیفی را بررسی می‌کنند.

وی ضمن اشاره به پلمب برخی استخرها از ابتدای تابستان تا کنون به علت عدم رعایت بهداشت، به سایر استخرها هشدار داد که اگر استخری اشکالات خود را در مدت مقرر برطرف نکرده باشد، به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

رییس اداره آب و فاضلاب وزارت بهداشت در ادامه تصریح کرد: وزارت بهداشت از طریق بازرسان بهداشت و محیط در سراسر کشور، کار نظارت بر استخرهای شنا و شناگاه‌ها را برعهده دارد و این نظارت‌ها  درتابستان تشدید می‌شود. اگر مشکلی وجود داشته باشد به مسئول استخر هشدار داده می‌شود که نواقص را برطرف کند.

وی همچنین درخصوص استانداردهایی که باید توسط شناگاه‌ها رعایت شود، گفت: در کنار این مناطق باید تسهیلاتی از جمله حمام، سرویس بهداشتی، دسترسی به آب آشامیدنی، امکانات جمع‌آوری زباله و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی وجود داشته باشد. مردم حتما از شناگاه‌های رسمی استفاده کنند و از رفتن به مناطق دیگر برای شنا خودداری کنند؛ چرا که در کنار اطمینان از حضور نجات غریق، از امکانات آن نیز بهره‌مند می‌شوند و سلامتی آنها مورد تهدید قرار نمی‌گیرد. همچنین از ریختن زباله در شناگاه‌ها بپرهیزند.

شقاقی افزود: متصدیان طرح‌های شنا موظف هستند امکانات بهداشتی و دسترسی به آب را فراهم کنند. مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده امکانات فرسوده و غیر قابل استفاده همچنین هر نوع آلودگی در این مناطق، مراتب را به شماره تلفن 1490 و 190 گزارش کنند.

منبع: ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن