Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی شکلات‎های تیره‌ بخرید/ سم سفید در شکلات‌های شیرین بازار

کارشناس دانشگاه علوم پزشکی همدان:
شکلات‎های تیره‌ بخرید/ سم سفید در شکلات‌های شیرین بازار

کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه تأکید کرد: شکلات‎های تلخ‎تر و تیره‌تر را جایگزین شکلات‎های شیرین کنید.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، حمید شیرازیان با اشاره به مصرف بالای شکلات و شیرینی در ایام نوروز گفت: شکر به عنوان سم سفید، عامل شیرینی کاکائوهای موجود در بازار است که در مرحله تولید به آن اضافه می‎شود.

وی افزود: طعم اصلی و اولیه کاکائویی که به آن شکر اضافه نشده باشد، تلخ است؛ بنابراین هر چقدر کاکائویی که در دسترس شماست، تلخ‎تر باشد یعنی میزان شکر آن کمتر و درصد کاکائوی آن بیشتر است.

شیرازیان به منبع بالای آنتی‎اکسیدان در شکلات تلخ اشاره کرد و گفت: مصرف به اندازه و متعادل شکلات تلخ به عنوان یک ماده غذایی گیاهی سرشار از آنتی‎اکسیدان می‎تواند در برنامه رژیم غذایی افراد قرار گیرد.

وی، پرهیز از زیاده‎روی در مصرف فرآورده‎های قندی به‌ویژه شیرینی و شکلات در ایام نوروز، رعایت صحیح الگوی تغذیه با استفاده از نشانگرهای رنگی تغذیه‎ای درج شده بر روی محصولات، خرید از مراکز معتبر و تهیه نکردن اقلام یاد شده از دستفروشان و دوره‎گردها را به منظور حفظ سلامت در ایام نوروز از مردم خواستار شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن