Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم ادعای وزیر اقتصاد: نرخ تورم ۸درصد شد

ادعای وزیر اقتصاد: نرخ تورم ۸درصد شد

فرهاد دژپسند امروز در مراسم بزرگداشت روز تعاون گفت: سیاست دولت کنترل تورم بوده است و نگاه دولت به تورم یک نوع تورم سالانه، نقطه‌ای و ماهانه است که خوشبختانه تورم ماهانه روند کاهشی یافته و به هشت درصد رسیده است.

به گزارش  "همدان نیوز"، وزیر اقتصاد از کاهش نرخ تورم به هشت درصد خبر داد و اعلام کرد: اخذ مالیات از خریداران سکه آغاز شده و اخذ این مالیات کاملاً قانونی است، چراکه براساس قانون مالیات بر عملکرد گرفته می‌شود و قانون مالیات بر عملکرد کاملاً متعلق به عملکرد افراد در گذشته است.

فرهاد دژپسند در همایش بزرگداشت روز جهانی تعاون:

- سیاست دولت کنترل تورم بوده است و نگاه دولت به تورم یک نوع تورم سالانه، نقطه‌ای و ماهانه است که خوشبختانه تورم ماهانه روند کاهشی یافته و به هشت درصد رسیده است.

- برنامه دولت قطعاً کنترل تورم و کاهش تورم است.

- وصول مالیات از سکه‌های پیش فروش آغاز شده و زمان پایان آن به همکاری مؤدیان مالیاتی بستگی دارد.

- (در پاسخ به اینکه گفته می‌شود دریافت مالیات از خریداران سکه به دلیل آنکه هنگام معامله با خریداران اعلام نشده و قانون در این زمینه نمی‌تواند عطف به ماسبق شود؟): این مالیات براساس قانون مالیات بر عملکرد گرفته می‌شود و قانون مالیات بر عملکرد کاملاً متعلق به عملکرد افراد در گذشته است.

- (با بیان اینکه قانون در این زمینه به ما اجازه داده که حتی تا ۱۰ سال گذشته نیز عملکرد افراد را بررسی و مالیات مشمول را وصول کنیم): این اطمینان را به مردم می‌دهم که هر نوع مالیاتی که اخذ شده و می‌شود با استناد به تکالیف قانونی و به موجب قانون است./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن