Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم نمایندگان مجلس دعواهای سیاسی را از وزارت علوم دور نگه‌دارند

نمایندگان مجلس دعواهای سیاسی را از وزارت علوم دور نگه‌دارند

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا از نمایندگان مجلس خواست دعواهای سیاسی را از وزارت علوم دور نگه‌دارند.

به گزارش "همدان نیوز"، یعقوب محمدی‌فر با بیان اینکه دانشگاهیان باید در محیطی آرام فعالیت کنند، تصریح کرد: از نمایندگان و افراد تأثیرگذار می‌خواهیم محافل و دعواهای سیاسی را از وزارت علوم دور نگه‌ دارند تا دانشگاه‌ها بتوانند در فضایی آرام و با نشاط فعالیت کنند.

وی ادامه داد: به طور قطع تغییرات پیوسته‌ای که طی سالیان اخیر در وزارت علوم اتفاق افتاد، ضربات جبران‌ناپذیری به بدنه آموزش عالی کشور وارد کرده و همه ما هزینه این اتفاق را می‌دهیم و امیدواریم بیش از این هزینه‌ای ندهیم.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با تأکید بر ضرورت حفظ آرامش ایجاد شده در وزارت علوم و به تبع آن بدنه آموزشی کشور، تصریح کرد: به طور یقین خواسته رؤسای دانشگاه‌ها، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و تمامی دانشگاهیان این است که آرامش در دانشگاه‌ها ادامه پیدا کند چرا که با سیاسی‌کاری‌های چند سال اخیر وزارت علوم و جامعه دانشگاهی بسیار آسیب دیده است و جبران این آسیب‌دیدگی‌ها سالیان سال طول خواهد کشید.

محمدی‌فر با ابرازتأسف از برخوردهای سیاسی و ورود دعواهای محافل سیاسی به داخل وزارت علوم تأکید کرد: امیدواریم آرامش حاکم بر وزارت علوم تداوم داشته باشد و دانشگاه‌ها بتوانند به مسائلی که برای آن ساخته شده‌اند و وظایفی از جمله آموزش، پژوهش، تربیت نسل جوان متعهد برای ورود به جامعه که بر دوش آنها گذاشته شده است، بپردازند.

وی بیان کرد: در طول تاریخ رشد و شکوفایی تمام جوامع در سایه آرامش اتفاق افتاده و همه ما در قبال جامعه مسئول هستیم و نخستین مسئولیت ما حفظ آرامش است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به تأثیر و نقش دانشجویان و جوانان در جامعه، بیان کرد: در حال حاضر باید بتوانیم از علم، ثروت ایجاد کنیم و این به جز اعتماد و فرصت دادن به دانشجویان محقق نمی‌شود.

محمدی‌فر عنوان کرد: دانشجویان بدون هر گونه چشمداشت مادی با استفاده از خلاقیت بالای خود کارهای بزرگی را انجام می‌دهد و خوشحالیم که ایسنا شرایط مطلوبی را برای کسب تجربه جوانان فراهم کرده است.

محمدی‌فر با بیان اینکه دانشگاه‌ها بهترین فضا برای گردهمایی تمامی افکار گوناگون در قالب قوانین کشور است، مطرح کرد: وظیفه کارآفرینی نیز به تازگی به دانشگاه‌ها واگذار شده است و این جز با داشتن برنامه‌های بلند و کوتاه‌مدت حاصل نمی‌گردد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن