Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم اگر خود را خادم مردم می‌دانیم باید فروتن باشیم

اگر خود را خادم مردم می‌دانیم باید فروتن باشیم

استاندار همدان با تأکید بر اینکه ما اگر خود را خادم مردم می‌دانیم باید با اقامه نماز، تقویت روح و دوری از کبر در مقابل مردم با خشوع رفتار کنیم ابراز کرد: ازجمله ویژگی‌هایی که مدیران نظام اسلامی باید آن را کسب کنند تواضع و فروتنی در مقابل مردم است.

به گزارش "همدان نیوز"، سعید شاهرخی پیش از ظهر امروز در اجلاس استانی شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز اظهار داشت: جایگاه نماز و اهمیت آن به خوبی برای ما تبیین شده است و برکسی نیز پوشیده نیست.

وی بابیان اینکه با اقامه نماز ما سر تسلیم در برابر خداوند متعال پایین می‌آوریم گفت: اقامه نماز در روح و روان جامعه ما تأثیرات بسیاری زیادی دارد به‌گونه‌ای که توانسته‌ایم از برکات معنوی و بزرگ آن بهره‌مند شویم.

استاندار همدان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرای بیان کرد: ما برای اقامه نماز در جامعه مسئولیم  چراکه نماز اثرات بسیاری در جامعه داشته و کارکردهای فراوانی دارد که یکی از آنها دوری از کبر است.

وی با تأکید بر اینکه ما اگر خود را خادم مردم می‌دانیم باید با اقامه نماز، تقویت روح و دوری از کبر در مقابل مردم با خشوع رفتار کنیم ابراز کرد: ازجمله ویژگی‌هایی که مدیران نظام اسلامی باید آن را کسب کنند تواضع و فروتنی در مقابل مردم است که این نیز با اقامه نماز به دست می‌آید.

شاهرخی با اعلام اینکه تمامی فرمانداران، مدیران و دستگاه‌های اجرایی در سطح استان موظف به ترویج امر نماز در جامعه هستند گفت:  زمینه سازی و ترویج نماز ازجمله وظایف اصلی و تعطیل‌نشدنی ما به شمار می‌آید.

وی بابیان اینکه باید موضوع نماز ازجمله اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی بوده و اعتبار لازم برای اقامه آن تخصیص یابد تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید بهترین مکان را برای اقامه نماز در نظر بگیرند و جلسات را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که با بلند شدن صدای اذان به پایان برسد.

استاندار همدان با درخواست از آموزش و پرورش برای ورود جدی در عرصه اقامه نماز جماعت در مدارس مطرح کرد: اگر می‌خواهید در این عرصه موفق شویم باید به نوجوانان و جوانان توجه ویژه‌ای کنیم به همین دلیل امیدوارم به زودی آموزش و پرورش اعلام کند که در تمامی مدرس استان نماز جماعت اقامه می‌شود./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن