Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا اختصاص سه هزار میلیارد ریال اعتبار به ثبت جهانی هگمتانه

اختصاص سه هزار میلیارد ریال اعتبار به ثبت جهانی هگمتانه

شهردار همدان گفت: زیرساخت های لازم برای ثبت جهانی هگمتانه منطبق با استانداردهای مدنظر ارزیابان یونسکو در حال انجام است و سه هزار میلیارد ریال بودجه برای آن اختصاص یافته است.

به گزارش "همدان نیوز"، سید مسعود حسینی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهریور ماه زمان سفر ارزیابان یونسکو به همدان است و تمام ارکان شهرداری برای به سرانجام رساندن وظایف محول شده، شبانه روز در تلاش هستند.

وی اضافه کرد: انتظار داریم اصناف همدان مشارکت و همکاری لازم را در روان سازی اجرای طرح گذر گردشگری و سایر استانداردهای یونسکو در ثبت جهانی هگمتانه داشته باشند.

شهردار همدان بیان کرد: احیا و بازسازی خانه های تاریخی، کاروانسراها، راسته بازارها، جداره سازی پیاده راه بوعلی، اکباتان، شهدا، زیباسازی نقاط آسیب دیده منظرشهری و ساماندهی مشاغل و زیباسازی شهری از اقدامات در حال اجرای مدیریت شهری است.

وی با اهمیت شمردن نقش رسانه ها در فراهم سازی فضای مثبت تبلیغاتی در تحقق این ثبت جهانی گفت: رسانه ها نقش مهمی در تحقق این هدف جهانی دارند.

حسینی افزود: دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را برای ایجاد زیرساخت های لازم در این طرح دارند و توقع داریم اصناف با جدیت بیشتر مشارکت کند.

وی لازمه جلب رضایت همه جانبه بازاریان را تشریح اهمیت اجرای این طرح جهانی دانست و گفت: سهم همدان در جذب گردشگر خارجی ناچیز است و این طرح تحول اساسی در حوزه گردشگری و اقتصادی همدان خواهد داشت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن