Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا سامانه شفافیت بودجه ۱۴۰۲ شهرداری همدان راه‌اندازی شد

سامانه شفافیت بودجه ۱۴۰۲ شهرداری همدان راه‌اندازی شد

رییس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان از راه‌اندازی سامانه شفافیت بودجه ۱۴۰۲ شهرداری همدان خبر داد و گفت: مردم نامحرم نیستند و باید در جریان امور قرار گیرند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، اکبر کاوسی‌امید با بیان اینکه بعد از تصویب بودجه شهرداری در شورای اسلامی و تأیید آن در هیأت تطبیق؛ بر اساس قانون اطلاع رسانی عمومی این موضوع از سوی شورا در اولویت است، اظهار کرد: در گذشته این موضوع تنها از طریق رسانه‌های مکتوب انجام می‌شد اما امروز با توجه به گسترش فرصت‌های جدید در حوزه فناوری اطلاعات و تمایل مردم به شبکه‌های اجتماعی؛ اطلاع‌رسانی عمومی از طریق فضای مجازی و پیام‌رسان‏‌ها در دستور کار شورا قرار دارد.

وی به پیگیری کمیسیون بودجه و شورای شهر در خصوص اطلاع‌رسانی الکترونیکی بودجه ۱۴۰۲ توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: سامانه شفافیت بودجه شهرداری باید از طریق رسانه‌های مختلف، فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و صداوسیما به اطلاع مردم برسد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات و تمهیدات لازم از سوی شهرداری در این خصوص، افزود: سامانه شفافیت بودجه ۱۴۰۲ راه‌اندازی شده و شهروندان می‌‎توانند از طریق سامانه شهرداری الکترونیک همدان به نشانی www.Hamedan.ir قسمت "سامانه شفاف‌سازی بودجه ۱۴۰۲" مراجعه و به جزییات بودجه سال‎ جاری شهرداری دسترسی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به در دسترس قرار گرفتن بودجه و بارگذاری اعداد و ارقام بودجه و همچنین ردیف‌های مختلف به ویژه ردیف‌های عمرانی در سامانه شفافیت بودجه؛ انتظار می‌‎رود شهروندان موضوعات و درخواست‌ها را از نمایندگان خود در پارلمان شهر پیگیری و مطالبه کنند.

کاووسی در پایان هدف از راه‌اندازی این سامانه را اطلاع شهروندان از اتفاقات سال جاری در محله، ناحیه، منطقه و شهر همدان برشمرد و گفت: معتقدیم مردم نامحرم نیستند و باید در جریان امور قرار بگیرند، در همین راستا انتظار می‏‌رود شهروندان مرتبط با موضوعات مختلف مطالبه‌گر باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن