Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا سرانه فضای سبز همدان 11.5 متر مربع است

سرانه فضای سبز همدان 11.5 متر مربع است

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: اهمیت به توسعه فضاهای سبز شهری به منظور زیباسازی سیمای بصری شهر، کاهش اثرات نامطلوب آلودگی های زیست محیطی، توسعه درختکاری و ایجاد فضای سبز شهری جزو یکی از مهمترین راهبردهای مجموعه مدیریت شهری است.

به گزارش "همدان نیوز"، وحیدعلی ضمیر اظهار داشت: شهرداری در راستای بهبود منظر شهری و با هدف ایجاد محیط شهری مناسب و زیبا برای نشاط شهروندان اقدام به کاشت نهال و درختچه های تزئینی کرده است.

وی گفت: هم اکنون عملیات واکاری گل‌های فصلی بهاره در دستور کار قرار گرفته و عملیات کاشت گل های تابستانه با تنوع گونه‌ای شامل اطلسی، شاه پسند، جعفری، آلیسوم،کوکب، رعنا زیبا و... که در مقابل گرما مقاومت بیشتری دارند از اوایل خرداد ماه در سطح بلوارها ، میادین ، پارک ها و بوستان های سطح شهر آغاز شده و تا اواسط تیر ماه ادامه خواهد داشت.

علی ضمیر با اشاره به کاشت گونه‌های کم‌آب‌ در راستای توسعه فضای سبز شهری ، بیان کرد: اصلاح الگوی کاشت و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از مشکلات ناشی از کم ‌آبی از مهمترین اهداف حوزه فضای سبز شهرداری به شمار می رود و براین اساس نسبت به کاشت گونه هایی اقدام شده که نیاز کمتری به آب ندارند.

وی همچنین از کاشت گیاهان دارویی در فضای سبز شهری خبر داد و افزود: گیاهان دارویی در سطح شهر همدان شامل رزماری، اسطوخودوس، همیشه بهار، مریم گلی، بنفشه، ختمی، زرشک،گل محمدی، لادن، شاه پسند، گل مغربی و میخک نیز کاشته شده است.

علی ضمیر ادامه داد: سرانه فضای سبز شهر همدان بدون احتساب باغات شهر در حال حاضر 11.5 متر مربع و این رقم با احتساب باغات ٣٠ مترمربع  است.

وی تصريح کرد: سالانه مبلغ قابل توجهی جهت نگهداری بیش از ٦٥٠ هکتار فضای سبز موجود در شهر همدان با احتساب تامین آب، گل ، نهال‌ و نگهداری و حفظ آن هزینه می‎شود که این امور نيازمند فرهنگ سازي و تعامل شهروندان است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن