Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا افزایش تماس‌های مزاحم با آتش‌نشانی همدان/ آتش‌نشانان بیش از سه هزار عملیات انجام دادند

افزایش تماس‌های مزاحم با آتش‌نشانی همدان/ آتش‌نشانان بیش از سه هزار عملیات انجام دادند

رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان در سال  98تعداد سه هزار و 669عملیات اطفاء حریق وامداد ونجات انجام داده اند که این رقم نسبت به سال قبل دو درصد کاهش داشته است.

به گزارش "همدان نیوز"، آتشپاد محمد رضا بیاناتی با اعلام این مطلب افزود: شهروندان همدانی در سال گذشته 166 هزار و  519 بار با سامانه 125آتش نشانی تماس گرفته اند که نسبت به سال 97شاهد کاهش دو درصدی  تماسها  بوده ایم.

وی افزود: از تماسهای ثبت شده در مرکز  کنترل فرماندهی  این سازمان 136 هزار و  497تماس مزاحم است که این رقم نسبت به سال گذشته متاسفانه 16 درصد رشد داشته است.

بیاناتی همچنین تصریح کرد: از تعدادعملیاتهای انجام شده در سال قبل تعداد هزار و 945 مورد کنترل، مهار و اطفاء آتش سوزی‌های مختلف بوده که در مقایسه با آمار سال 97دارای رشد یک درصدی است و این افزایش حداکثری در اماکن مسکونی، مراکزتجاری وپوشش‌های گیاهی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به بارشهای مناسب درسالهای اخیر و با گرم شدن هوا، رشد این گیاهان خودرو در مراتع و سطح شهر و باغات افزایش چشمگیری یافته و به طور عمده در اثر بی احتیاطی شهروندان که به جهت از بین بردن پوشش گیاهی اقدام به سوزاندن آنها می‌کنند، ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی همدان با بیان اینکه تعداد هزار و  601مورد عملیات امداد ونجات در سال گذشته انجام شده است، یادآور شد: تعداد عملیات‌ها نسبت به سال 97 با کاهش پنج درصدی روبه رو بوده است.

وی اظهار داشت: عمده عملیات‌های سال  97محبوس شدن افراد در آسانسورها بوده که این امر در اکثر موارد به دلیل نوسانات یا قطعی برق اتفاق می‌افتاده که خوشبختانه درسال98با کاهش قطع برق مواجه بوده ایم.

نظارت مستمر آتش نشانی همدان در کلیه مراحل ساخت وساز ساختمانها

بیاناتی افزود: یکی از موضوعات و وظایف مهم وحساس این سازمان نظارت بر ایمنی کلیه اماکن وساختمانها در مقابل حریق و حوادث در تمام مراحل ساخت وساز وبهره برداری است بنابراین به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر سازمان، در حوزه پیشگیری وایمنی نظارت وکنترل جدی را دردستور کار خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: این سازمان از اولین مراحل آغاز صدور پروانه جهت اماکن مختلف، بررسی تمام نقشه‌ها اعم ازمعماری، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی و مطابقت آنها با قوانین ومقررات کلی ساختمانها را انجام داده ودر صورت عدم مغایرت با مقررات، اقدام به صدور پروانه ودستور العمل ایمنی برای متقاضیان می کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طبق آمار ثبت شده در حوزه معاونت پیشگیری و ایمنی سازمان در سال 1398کارشناسان این سازمان 984مورد پروانه ودستورالعمل ایمنی صادر کرده‌اند که نسبت به سال97 رشد 16درصدی را به همراه داشته است.

وی افزود: در بخش صدور پایانکار و تائیدیه ایمنی، شهروندان همدانی 436 مورد تائیدیه ازاین سازمان دریافت کرده‌اند که در مقایسه با سال 97به دلیل حساسیتهای زیاد سازمان جهت انجام مطلوب تاسیسات ایمنی و نواقص موجود در اجرای دستورالعمل صادر شده توسط مالکین شاهد کاهش 18درصدی هستیم.

رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی همدان در خصوص پایش سطح ایمنی از اماکن مختلف گفت: این سازمان بازدید وپایش ایمنی از ساختمانهای مختلف اعم از آموزشی، اداری، تجمعی، درمانی و... را بصورت جدی پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: صدور دستورالعمل واخطار ضمن ارسال رونوشت به دستگاههای ذیصلاح در چند مرحله صورت می گیرد که در مرحله اول بازدید و صدور دستورالعمل با توجه به وضعیت ساختمان در قالب حداکثر39آیتم است؛ درمرحله دوم مجددا بازدید انجام می‌شود و اگر دستورالعمل صادره اجرا نشده باشد ابلاغ 3ماهه به مالکین داده می‌شود و درمرحله سوم بازدید و در صورت عدم  اجرا ابلاغ 45روزه صادر می‌شود و در صورت اجرا نشدن دستورالعمل های ابلاغی در نهایت به مراجع ذیصلاح معرفی می‌شود.

بیاناتی با اشاره به پایش‌های انجام شده درسال 98عنوان کرد: کارشناسان حوزه پیشگیری تعداد306 ساختمان اعم از اداری، تجاری، تجمعی، آموزشی، درمانی ومورد بازدید قرارداده اند و نواقص وکاستی‌های موجود در ساختمانهای مذکور را به‌صورت مکتوب به مراجع ذیصلاح اعلام کرده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: این تعداد نسبت به سال 97کاهش 36 درصدی را نشان می‌دهد که علت این کاهش پایش انجام شده اکثر ساختمانها در سنوات گذشته بوده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن