Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا تولید روزانه 7.5 تن زباله عفونی در همدان/ ضدعفونی شهر ادامه دارد

تولید روزانه 7.5 تن زباله عفونی در همدان/ ضدعفونی شهر ادامه دارد

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: در حال حاضر روزانه 7.5 تن زباله بیمارستانی عفونی در شهر همدان تولید می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، وحید علی ضمیر اظهار داشت: ضد عفونی کلیه معابر سطح شهر به خصوص پیاده راه ها و نقاط پرتردد شهری، ضدعفونی کلیه اماکن عمومی، مبلمان ، تجهیزات و تأسیسات شهری شامل مخازن زباله، ست های بازی و ورزشی، پل های عابر پیاده، تابلوها، ایستگاه های اتوبوس ، ورودی بیمارستان ها، بازارچه موقت پرندگان، مرکز ساماندهی و تجمع کارگران ساختمانی و فصلی، ماشین‌های حمل زباله و پایانه‌های مسافربری از ابتدای شیوع کرونا در همدان انجام می شود.

وی ادامه داد: ضد عفونی 1500 نقاط حساس و پر خطر شهری در برابر ویروس کرونا، به صورت روزانه و در سه شیفت کاری با دو دستگاه ماشین آلات سنگین ، چهار دستگاه واتر جت، حدود 60 دستگاه سم‌پاش و پمپ کوله‌ای، موتوری و دستی و بالغ بر ۱4 اکیپ با هدف ارزیابی و سنجش توان عملیاتی شهرداری در حال انجام است.

علی ضمیر به نصب سه هزار پوستر آموزشی پیشگیری در برابر ویروس کرونا جهت  پیشگیری از انتقال بیماری های تنفسی در وسایل حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: ضد عفونی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله 200 دستگاه اتوبوس شهری تا قبل از عید در ساعات پایانی شب با استفاده از مواد استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت انجام شد و پس از پایان ممنوعیت فعالیت اتوبوس‌ها، از 25 فروردین ماه 70 دستگاه اتوبوس شهری فعالیتشان را آغاز کردند.

 وی نیز از تحویل محلول ضدعفونی به چهار هزار نفر راننده تاکسی به صورت روزانه و آموزش نحوه ضد عفونی به آنان خبر داد و گفت: تاکسی های شهری نیز در ایام عید فعالیتشان محدود بود ولی از 23 فروردین با تمام ظرفیت، فعالیتشان با  3 نفر مسافر و ون ها با 5 نفر مسافر در سطح شهر مجاز است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از 3 میلیون لیتر محلول ضد عفونی کننده جهت ضدعفونی و گندزدایی مصرف شده است که این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه950 نفر نیروی انسانی از زمان جمع آوری پسماند تا دفن آن مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: آموزش‌های لازم به افراد آسیب پذیر به خصوص زباله گردها که بیشتر در معرض آلودگی به این ویروس هستند، صورت گرفته و لوازم و تجهیزات حفاظت فردی به کلیه نیروهای انسانی درگیر و افراد آسیب پذیر در این بخش ارائه شده است.

علی ضمیر اضافه کرد: در بخش تبلیغات محیطی ارائه نکات آموزشی در تلویزیون های شهری، نصب بیلبوردهای تبلیغاتی به مساحت هزار و 200 متر مربع، نصب بنرهای تبلیغاتی به مساحت 480 متر مربع، نصب قاب عکس های نوروزی با محورهای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و تقدیر و تشکر از جامعه پز شکی در سطح شهر به انجام رسیده است.

وی در خصوص اقدامات فرهنگی شهرداری همدان گفت: پویش های فرهنگی از قبیل # نعمت_سلامتی_را_سخاوتمندانه_به_یکدیگر_هدیه_‌دهیم ،  # در_خانه_بمانیم ، #کرونا_ رفتنی_است_بهار_ می‌آید و #نوروز_99_نوروز_کتابخوانی در این ایام تشکیل شد.

علی ضمیر افزود: در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز 150 پیام آموزشی و کلیپ های آموزشی ویژه کودکان منتشر و مسابقات خانوادگی برگزار شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بازار سرگذر در تامین انواع میوه، سبزیجات و صیفی‌جات مورد نیاز شهروندان، خاطرنشان کرد: این مرکز به عنوان یک پایانه مهم تأمین و توزیع مایحتاج روزانه شهروندان است که به منظور حفظ بهداشت محیط، تمامی معابر و ساختمان‌های آن به صورت مستمر ضد عفونی می‌شوند.

علی ضمیر همچنین افزود: با توجه به شلوغی روز‌بازارها و شب بازارها و عدم امکان کنترل موازین بهداشتی و فاصله اجتماعی تعطیلی این بازارها و تعطیلی اغذیه فروشی ها درپارک ها و بوستان ها از جمله اقدامات است.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی های صورت گرفته مشکلی در تأمین محصولات مورد نیاز شهروندان در بازارهای شهرداری وجود ندارد و از ابتدای شروع مقابله با شیوع ویروس کرونا، ضدعفونی بازارچه های شهروند و ایستگاه‌های عرضه میوه و تره بار همشهری در دستور کار قرار گرفت و تمام کالاها و محصولات عرضه شده در این بازارها تحت نظارت ناظران شهرداری و اداره بهداشت ضدعفونی و به شهروندان ارائه می‌شود.

علی ضمیر ادامه داد: در راستای جلوگیری از تردد غیرضروری مردم و به منظور جلوگیری از شیوع و نیز قطع زنجیره ویروس کرونا، پیک موتوری رایگان در بازارچه‌های محلی و ایستگاه‌های عرضه میوه و تره‌بار شهرداری راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند با توجه به محل سکونت خود، بایکی از فروشگاه‌های نزدیک خود تماس گرفته و از این امکانات بهره‌مند شوند.

وی از توزیع چهار هزار کارت بلیت رایگان شهروندی در بین مسافران اتوبوس جهت عدم پرداخت و دریافت پول نقد خبر داد و افزود: شستشوی قبور باغ بهشت به نیابت از شهروندان در پنج شنبه آخر سال و مسدود کردن باغ بهشت با همکاری پلیس راهور، تولید روزانه ماسک و لباس های بیمارستانی جهت مصارف عمومی در فرهنگسرای عین القضات و ولایت شهرداری همدان، تعطیلی بازار پرندگان از هفته آخر اسفند ماه، ضد عفونی و گندزدایی تمام سطوح سرویس های بهداشتی منتخب به طور مستمر، ایجاد محدودیت ترافیکی در سطح شهر و ممنوعیت رفت و آمد و تجمع در ایام نزدیک به روز طبیعت، پلمپ وسایل بازی کودکان و تعطیلی پارک ها جهت قطع شیوع بیماری از هفته دوم فروردین ماه به منظور قطع زنجیره شیوع کرونا تا به امروز انجام شده است.

علی ضمیر بیان کرد: در حوزه مشارکت مردمی همکاری های لازم  با نیروهای عملیاتی ستاد های مردمی صورت گرفته و در حد توان ارائه تجهیزات و مواد ضدعفونی به ستاد های مردمی در سطح شهر انجام می شود.

وی در خصوص امحای زباله های عفونی بیمارستانی تصریح کرد: در حال حاضر در شهر همدان روزانه حدود هفت و نیم تن زباله بيمارستاني توليد می شود که اين پسماندها مستقيماً از بیمارستان‌ها براساس پروتکل‌‌های بهداشتی توسط ماشین‌آلات مخصوص زباله ویژه به محل دفن منتقل و در بخش مجزا و كنترل شده‌اي از محل دفن بهداشتي زباله با استفاده از آهك هيدراته به روش ترانشه‌اي با رعايت ضوابط بهداشتي و زيست محیطی مطابق گذشته ولی با نظارت جدی دفن می‌شود.

علی‌ضمیر همکاری مردم را نیز در این زمینه ضروری دانست و عنوان کرد: علاوه بر پسماندهای بیمارستانی و مراکز درمانی، تولید زباله‌های دستکش، ماسک و دستمال کاغذی هم بسیار بالا رفته که از مردم تقاضای جدی داریم از رها کردن این پسماندها در سطح شهرخودداری کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن