Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا شورا و شهرداری همدان به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی است

عضو شورای اسلامی شهر همدان:
شورا و شهرداری همدان به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی است

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی گفت: مجموعه مدیریت شهری همدان اعم از  شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان در این راستا با سیاست گذاری و برنامه ریزی صحیح سعی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، محمد علی پرزاد  با بیان این مطلب افزود: در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم های یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف متوقف کردن برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران، واژه ی جدید «اقتصاد مقاومتی» به ادبیات اقتصادی کشور اضافه و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفت.

پرزاد با اشاره به اینکه این واژه نخستین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال 1389 مطرح شد اضافه کرد: در همین دیدار، رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی» را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی نیز دو دلیل «فشار اقتصادی دشمنان» و «آمادگی کشور برایی جهش» را معرفی نمودند.

وی  با بیان اینکه برای مفهوم اقتصاد مقاومتی در همین مدت زمان کم، تعاریف متفاوتی ارائه شده که هر کدام از جنبه ای به این موضوع نگاه کرده اند، ادامه داد:  در این میان، تعریف جامع و کامل از اقتصاد مقاومتی را خود رهبر فرزانه انقلاب ارائه داده اند. ایشان در دیدار با دانشجویان فرمودند: اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان در این خصوص اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری همدان اعم از  شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان با سیاست گذاری و برنامه ریزی صحیح سعی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد تشکیل ستادی با همین عنوان از مهمترین اقدام در این زمینه بوده است.

محمد علی پرزاد یادآور شد:  از نمونه های بارز اقدام و عمل  "اقتصاد مقاومتی"  در مدیریت شهری توجه به موضوع اصلاح هندسی چهار راه سعیدیه است که با توجه به اینکه در طرح تفصیلی برای این محل تقاطع غیر هم سطح در بلوار 75 متری پیشنهاد شده که با توجه به وضعیت اقتصادی شهرداری این امکان وجود ندارد بر این اساس با عنایت به امور کارشناسی صورت گرفته به منظور رفع ترافیک در محل مذکور و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان در پشت چراغ قرمز با صرف هزینه ناچیز صورت پذیرفت.

وی گفت: برای چهار راه سعیدیه  به منظور حفظ ایمنی عابرین پیاده نصب پل مکانیزه در دستور کار شهرداری قرار دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن