Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا ضرورت تقویت ظرفیت مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری مناطق شهرداری

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد:
ضرورت تقویت ظرفیت مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری مناطق شهرداری

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان تقویت ظرفیت مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق چهارگانه شهرداری را ضروری دانست.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی رضایی در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا که پیرامون بررسی برنامه‌ها و تعامل مدیران اجتماعی فرهنگی و گردشگری مناطق شهرداری برگزار شد، گفت: اصلاح ساختار معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری شهرداری یکی از راهبردهای شورای چهارم بود که صورت گرفت.

رضایی تشکیل شورای فرهنگی اجتماعی محلات را از جمله راهبردهای شورا برشمرد و اظهار کرد: مدیران فرهنگی اجتماعی ظرفیت خوبی هستند که با همت و کمک مدیران مناطق شهرداری ایجاد شده و حال باید تقویت شده و مورد حمایت قرار گیرند.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شده کارشناسان فرهنگی اجتماعی در کنار مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری معرفی شوند که هنوز این اقدام صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری مناطق نقش مؤثری را در این حوزه دارند، افزود: باید از این ظرفیت به نحو احسن در مناطق استفاده کرد.

رضایی در ادامه با بیان اینکه کار و فعالیت روابط عمومی از مدیران فرهنگی اجتماعی جدا بوده و هر کدام وظایف خاص خود را دارند، افزود: لازم است ظرفیت و توان مدیران فرهنگی اجتماعی در همین حوزه معطوف شود و کارهای روابط عمومی را انجام ندهند.

علی رضایی همچنین  اقدام معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان در برپایی نماز جماعات پارک‌های سطح شهر را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: لازم است در این امر از ظرفیت مشارکت مردمی نیز استفاده شود و خود مردم در این زمینه وارد کار شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز بر استفاده از ظرفیت‌های سمن‌ها و تشکل‌های مردمی در امور اجتماعی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: نباید همه چیز را دولتی کرد چراکه با کنار گذاشتن مردم، آسیب‌ها به مراتب بیشتر می‌شود.

علی‌اکبر نظری بر مشخص کردن محورهای آموزش شهروندی تأکید کرد و افزود: آسیب‌ها و ناهنجاری‌های محلات باید شناسایی شده و پادزهری برای حل آنها ارائه شود.

نظری اضافه کرد: فعالیت شورای اجتماعی محلات و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری مناطق نباید درگیر بروکراسی اداری شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان هم از برپایی نماز جماعت در بوستان‌های 22 نقطه شهر خبر داد و گفت: این کار باید با مشارکت و همکاری مردم صورت پذیرد چراکه طرح، طرح مردمی است.

محمد قدیمی با بیان اینکه مقدمات کار اطلس فرهنگی در حال انجام است، اضافه کرد: همچنین اداره سلامت و آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی شده و در فرهنگسراها خانه‌های سلامت به صورت رایگان با استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی راه‌اندازی خواهد شد.

قدیمی به اجرای طرح فعالیت مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری مناطق شهرداری اشاره کرد و یادآور شد: این طرح ظرفیت خوبی بود که با همت و کمک مدیران مناطق اجرایی شد که به معاونت فرهنگی اجتماعی کمک می‌کند به وظیفه اصلی خود که همان سیاست‌گذاری است بپردازد و کارهای اجرایی را به مناطق واگذار کند.

مدیر اجتماعی شهرداری همدان هم در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق پرداخت و با بیان اینکه در حال حاضر حدود 80 درصد کار اداری این طرح پیش رفته است، افزود: در حوزه شورای اجتماعی محلات بستر کار گروهی فراهم شده ومدیران به خوبی وارد شده‌اند.

روح‌ا... وجدی شفافیت‌سازی و اولویت‌بندی موضوعات فرهنگی اجتماعی و گردشگری مناطق را حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به حجم بالای فعالیت‌های حوزه فرهنگی اگر شفافیت و اولویت‌بندی‌ها تعریف نشود حجم بالای کار توان و ظرفیت مدیران فرهنگی اجتماعی را می‌گیرد.

وجدی با اشاره به اینکه اولویت فعالیت مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری موضوعات مرتبط با مدیریت شهری است، افزود: اولویت‌ها شامل اختیارات مدیریت شهری، توانمندسازی و جریان‌ساز بودن فعالیت‌ها است که باید قابل لمس باشد و خروجی مثبتی را ارائه دهد.

گفتنی است در پایان جلسه مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری مناطق شهرداری همدان به ارائه گزارشی از فعالیت خود پرداختند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن