Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا پایان پیاده‌راه سازی خیابان بوعلی تا پایان امسال/تا هفته آینده ایستگا‌های تاکسی و اتوبوس خیابان بوعلی جابه‌جا می‌شوند

شهردار منطقه یک همدان:
پایان پیاده‌راه سازی خیابان بوعلی تا پایان امسال/تا هفته آینده ایستگا‌های تاکسی و اتوبوس خیابان بوعلی جابه‌جا می‌شوند

شهردار منطقه یک همدان گفت: پیاده راه سازی خیابان بوعلی تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، امیر فتحیان نسب در جمع خبرنگاران با اشاره به پیاده راه سازی خیابان بوعلی و اکباتان، اظهار داشت: این طرح مصوبه کمیسیون های مختلف را دارد و به نوعی یک الزام شهری به شمار می رود.

وی ادامه داد: آرامگاه و تپه هگمتانه از نمادهای شهر همدان هستند و خیابان اکباتان زیباترین خیابان شهر به شمار می رود.

فتحیان نسب با بیان اینکه سالهاست که این دو خیابان مغفول واقع شده است، یادآور شد: موقعیت اجتماعی و مباحث اقتصادی و همچنین بازار همدان وضعیت خوبی ندارند.

وی با اشاره به رکود اقتصادی در کشور، خاطرنشان کرد: کاهش ساخت و ساز و افزایش آپارتمان های نوساز فروخته نشده نیز یکی از مشکلات شهرداری محسوب می شود اما با این وجود و مشکلات اقتصادی در شهر، اجرای این طرح بر عهده شهرداری منطقه یک گذاشته شد.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه این دو خیابان می توانند به پایلوت های گردشگری همدان تبدیل شود، گفت: با ظرفیت هایی که در این دو خیابان ایجاد خواهد شد، مسافران زیادی به آنها مراجعه خواهند کرد.

وی با اشاره به بررسی جداره سازی ها و کاربری ها در این دو خیابان، خاطرنشان کرد: ضوابط خاصی در ساخت و سازهای این دو خیابان لحاظ خواهد شد تا شایسته نام خیابان تجاری و گردشگری باشد.

فتحیان نسب با بیان اینکه به دنبال این هستیم که این خیابان ها بدون پله و اختلاف سطح باشد، اظهار داشت: در این دو خیابان اختلاف سطح وجود نخواهد داشت و با شیب طولی  و عرضی تعریف شده، ساخته خواهد شد.

وی به کیفیت مصالح مورد استفاده در پیاده راه سازی این دو خیابان اشاره و تصریح کرد: علیرغم تمام تنگناهای مالی از مصالحی با بهترین کیفیت اجرا خواهد شد و کیفیت سنگ ها و دیگر مصالح آزمایشگاهی است.

فتحیان نسب با بیان اینکه پیاده راه سازی از ساعت 23  تا هفت صبح اجرا خواهد شد، گفت: اتوبوس ها و تاکسی ها در سطح شهر ساماندهی خواهد شد و از طرفی مبلمان شهری نیز با استفاده از هنرمندان طراحی و اجرا خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: در زمینه فرهنگی نیز قراردادی با شرکت سروش منعقد شده تا علاوه بر پیوست فرهنگی این طرح، مستندسازی را نیز داشته باشیم و شعار ما در اجرای طرح "با مردم برای مردم " است که در مستندهای در نظر گرفته شده از نظرات مردم استفاده می شود.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه همدان علاوه بر هتل پنج ستاره به رستوران ها، فروشگاه ها و خیابان های پنج ستاره نیاز دارد، گفت: هدف بر این است که در دو خیابان بوعلی و اکباتان به خیابان های پنج ستاره دست یابیم.

وی همچنین تصریح کرد: اسناد بالادستی برای اجرای پیاده راه سازی وجود داشت و با توجه به اینکه خیابان بوعلی و اکباتان ظرفیت کافی را برای پیاده روی داشت، تصمیم بر اجرای طرح در این دو خیابان گرفته شد.

فتحیان نسب با بیان اینکه با اجرای این طرح، هویت مغفول خیابان بوعلی و اکباتان به آن بازخواهد گشت، اظهار داشت: سعی بر این است که با حداقل خطا و حداکثر استفاده صحیح از مصالح، مبلمان شهری تا 50 سال آینده پاسخگوی نیازها باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری به عنوان مجری باید وارد کار شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال 30 جلسه با دستگاه های مختلف برگزار  و طرح کلی و پخته ای در این جلسات ارائه شده است.

فتحیان نسب با بیان اینکه 20 هزار متر مربع کف سازی سنگ فرش در خیابان بوعلی انجام می شود، گفت: دو پیاده راه 10 متری در دو لاین لحاظ شده و 10 متر نیز در میانه مسیر برای تردد خودروهای اضطراری در نظر گرفته شده است.

وی همچنین تصریح کرد: برای ساخت سازه 3/5 تا چهار میلیارد تومان و برای ساخت المان، نورپردازی و مبلمان شهری نیز دو میلیارد تومان اختصاص یافته است.

شهردار منطقه یک همدان با بیان اینکه مسیر نابینایان و همچنین تردد ویلچر در خیابان بوعلی در نظر گرفته شده است، گفت: امکان تردد خودروهایی همچون آمبولانس ها و خودروهای آتش نشانی در خیابان بوعلی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلی برای تأسیسات شهری در خیابان بوعلی وجود ندارد، اظهار داشت: هرجا نیاز باشد مجوز رایگان حفاری برای تعمیر تأسیسات شهری به شرکت های خدمات رسان اعطا خواهد شد.

فتحیان نسب با بیان اینکه از 31 خردادماه سال جاری، اجرای طرح آغاز شده است، گفت: سعی می شود که با تقویت نیروهای انسانی، اجرای طرح در پنج تا هفت ماه به نتیجه برسد و تا ایام زمستان طرح به پایان برسد.

وی همچنین تصریح کرد: باید مشارکت مردم نیز از سوی رسانه ها برای اجرای این طرح جلب شود تا مشکلات احتمالی از نظر مردم نیز به گوش شهرداری برسد.

شهردار منطقه یک همدان با بیان اینکه مردم همدان از چند سال قبل از اجرای پیاده راه سازی خیابان بوعلی و اکباتان خبر دارند، اظهار داشت: از ابتدای امسال نیز اطلاع رسانی هایی در خصوص اجرای طرح انجام شده است.

وی ادامه داد: تاکسی و اتوبوس از هفته آینده از خیابان بوعلی حذف خواهد شد و ایستگاه تاکسی و اتوبوس به محل دیگری انتقال خواهد یافت.

فتحیان نسب گفت: ایستگاه اتوبوس به خیابان شریعتی و ایستگاه تاکسی به کوچه ذوالریاستین مقابل مجتمع تجاری مهستان انتقال خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هدف نهایی طرح در مرحله اول این است که خیابان بوعلی و اکباتان به هم متصل شود، اظهار داشت: خودروها در چهار خیابان اطراف خیابان بوعلی به شکلU تردد خواهند کرد تا زمانی که خیابانهای دیگر نیز به پیاده راه تبدیل شوند.

شهردار منطقه یک همدان با اشاره به اینکه کارگروهی برای ساخت المان میدان مرکزی شهر تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: سعی بر این است که المانی فاخر طراحی شود که شایسته میدان مرکزی شهر باشد.

وی در ادامه یادآور شد: پیاده راه سازی خیابان بوعلی و اکباتان متشکل از چند پروژه است که می تواند به مباحث ترافیکی در این منطقه از شهر کمک کند.

فتحیان نسب با بیان اینکه در حال حاضر  ظرفیت های پارکینگ های حوالی میدان مرکزی هیچ گاه تکمیل نیست، خاطرنشان کرد: زمینی به مبلغ چهار میلیارد تومان پشت هتل مرمر برای ایجاد پارکینگ خریداری شده است و با تکمیل پارکینگ محوطه آقاجانی بیگ و پارکینگ پشت مجتمع تجاری آرین، مشکل پارک خودروها تا به اندازه ای برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه به صورت امانی اجرا می شود که در شیفت شب 30 نفر و در شیفت روز 10 نفر مشغول به فعالیت در این طرح خواهند بود.

شهردار منطقه یک همدان با بیان اینکه شعاع میدان مرکزی شهر کوچکتر می شود، گفت: احتمال تغییر هندسی چهار خیابان دیگر وجود دارد.

وی در ادامه یادآور شد: نوع سنگ و مصالح را نمی توان به صورت مدرن انتخاب کرد چراکه باید بافت سنتی باشد و ازطرفی نباید طراوت در خیابان با استفاده از بافت سنتی از بین برود.

فتحیان نسب با بیان اینکه سعی بر این شده که در انتخاب سنگ ها، اصطکاک در نظر گرفته شود، اظهار داشت: در سال های آینده مضرس کردن سنگ ها انجام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مراکز درمانی باید به تدریج از خیابان بوعلی خارج شود، گفت: ایستگاهی برای ارائه ویلچر و همچنین توقف خودروهای برقی در نظر گرفته شده اما با توجه به اینکه ساختمان های پزشکان استاندارد لازم را برای مراجعه مردم ندارند، این مجتمع ها به تدریج جابجا خواهد شد.

شهردار منطقه یک همدان گفت: هیچ اجباری برای انتقال مراکز درمانی به دیگر مناطق وجود ندارد اما باید این اشتیاق ایجاد شود که راه اندازی اماکنی با کاربری گردشگری و یا تجاری، کاربرد بهتری خواهد داشت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن