Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا ضرورت تقویت همکاری دانشگاه‌ها و مدیریت شهری

رییس مرکز مطالعات شورای شهر همدان تأکید کرد:
ضرورت تقویت همکاری دانشگاه‌ها و مدیریت شهری

با حضور رییس و اعضای مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر همدان با رؤسای دانشکده‌های دانشگاه بوعلی سینا جلسه ای پیرامون بررسی زمینه‌های همکاری و ارایه محورهای پژوهشی و دارای اولویت مدیریت شهری تشکیل شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، برگزاری این جلسات به صورت جداگانه با هریک از دانشکده‌های اقتصاد و علوم اجتماعی، علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه بود.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه ضمن تشریح اقدامات و عملکرد مرکز در طول تأسیس، محورهای پژوهشی استخراج شده را به تناسب گروه‌های آموزشی مختلف و برحسب نیاز شهرداری ارایه داد و گفت: با توجه به تعدد و تنوع وظایف مدیریت شهری و لزوم حفاظت از منابع مالی شهرداریها، تقویت همکاری دانشگاه ها و مدیریت شهری امری ضروری است.

نرگس نوراله زاده اضافه کرد: مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان از پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و طرح‌های پژوهشی که در حوزه شهری تدوین شود، حمایت مادی و معنوی بعمل می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه  نیازهای شهرداری همدان در بخش‌های مختلف در کمیته‌های تخصصی شورای پژوهشی توسط اساتید مجرب دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته و اولویت‌بندی شده است، افزود: تاکنون پایان نامه های زیادی در کمیته های فرهنگی اجتماعی، فنی عمرانی، معماری شهرسازی و منابع انسانی و بهره‌وری به تصویب رسیده که تعدادی از آنها به اتمام رسیده و مابقی در حال انجام است.

نوراله زاده ضمن تأکید بر ارتباط مستمر و تنگاتنگ حوزه های اجرایی با مراکز علمی و دانشگاهی،اظهار کرد: ضرورت بهره گیری از یافته های علمی و تحقیقات انجام شده در مدیریت‌های اجرایی بر هیچ کس پوشیده نیست و زمانی می توان در پی افزایش بهره‌وری بود که از علوم روز و یافته‌های جدید در اجرا بهره گرفت و مرکز مطالعات شورا نیز در دوره چهارم با این هدف فعالیت خود را آغاز نموده است.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان ضمن تشکر از همکاری شایسته مسؤولین و اساتید دانشگاه با مرکز به ضرورت انعکاس اخبار و محورهای پژوهشی مرکز به اساتید و دانشجویان در جهت گسترش ارتباط هر چه بیشتر تأکید کرد.

شایان ذکر است، علاوه بر اینکه هر یک از مسؤولین دانشکده‌ها به صورت جداگانه نقطه نظرات خود را در راستای توسعه تعامل و همکاری ارایه دادند که ضمن استقبال شایسته از این تعامل مقرر شد ریاست مرکز در جلسه شورای دانشکده‌ها که با حضور رئیس، تمامی مسئولین دانشکده و مدیران گروه های آموزشی تشکیل می شود حضور یافته و به معرفی مرکز و بررسی زمینه‌های همکاری بپردازد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن