Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تولید مازاد مرغ در همدان/توزیع روزانه ۲ تا ۳ تن گوشت گرم

تولید مازاد مرغ در همدان/توزیع روزانه ۲ تا ۳ تن گوشت گرم

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه روزانه ۵۰ تن بیش از نیاز استان مرغ تولید می‌شود، گفت: مرغ در استان نسبت به برخی از استان‌های کشور قیمت مناسب‌تری دارد.

به گزارش "همدان نیوز"، رضا بهراملو با اشاره به تولید مازاد مرغ در استان همدان، اظهار کرد: همدان در بخش جوجه‌ریزی طی ماه‌های اخیر جزو رتبه‌های برتر کشوری است.

وی با بیان اینکه طی سه ماه اخیر تحقق صددرصدی و بیش از صددرصد جوجه‌ریزی نسبت به تعهد نشان از تولید مازاد مرغ در استان دارد، افزود: بیش از سه میلیون قطعه جوجه‌ریزی در ماه با تعامل سازنده در استان میسر شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه روزانه در حدود ۵۰ تن بیش از نیاز استان مرغ تولید می‌شود به نحوی که هیچ نوع کمبودی در بازار وجود ندارد، گفت: تولید روزانه در بعضی از روزهای هفته به ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن می‌رسد و مازاد تولید به خارج از استان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو مرغ گرم در بازار براساس نوسانات قیمت نهاده و جوجه یک روزه، در استان برای مصرف کننده ۸۵ هزار تومان تعیین شده است، ادامه داد: هر فروشگاه یا واحد صنفی که به عرضه مرغ با بیش از این مبلغ اقدام کند، مرتکب تخلف شده و توسط گشت مشترک و بازرسان سازمان برخورد می‌شود، ضمن آن که نظارت با جدیت در بازار در دستور کار است.

بهراملو به قیمت تعیین شده مرغ گرم در استان اشاره کرد و یادآور شد: این مبلغ بر مبنای عوامل تولید بوده و در اکثر مواقع نسبت به برخی از استان‌های منطقه غرب و میانگین کشور، پایین‌تر است.

وی در ادامه از توزیع روزانه انواع گوشت گرم در استان خبر داد و گفت: روزانه بین دو تا سه تن گوشت گرم گوسفندی و گوساله تأمین و توزیع می‌شود، به طوری که توزیع گوشت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاون روستایی صورت می‌گیرد و ادامه‌دار است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان تأکید کرد: هر کیلو گوشت گوسفندی راسته با استخوان ۳۷۰ هزار تومان، مخلوط گوسفندی ۳۹۰ هزار تومان، ران و سردست گوسفندی ۴۴۰ هزار تومان و نرمه گوساله ۴۴۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده و بر این اساس عرضه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تمهیداتی نیز در محصولات سبزی و صیفی اندیشیده شده است، تصریح کرد: بخشی از محصول سیب‌زمینی ذخیره سازی شده و بخشی به کشورهای همسایه صادر می‌شود، اگرچه قیمت این محصول در بازار به تعادل نسبی رسیده و با تعاملی که با تولیدکنندگان وجود دارد، شرایط دائم در حال پایش و تحلیل است.

بهراملو از رصد روزانه بازار و برگزاری کارگروه‌های کشاورزی در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز همچون دیگر بخش‌ها تعامل سازنده در استان بین تولیدکننده و همکاران جهادکشاورزی برقرار است و با قوت تولید و عرضه رصد می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: گوجه فرنگی در این فصل از محصولات استان‌های جنوب کشور است که عواملی همانند هزینه حمل و نقل به مبلغ عرضه افزوده می‌شود، از همین رو در ماه‌های آبان و آذر معمولاً کمی افزایش قیمت ایجاد می‌شود که به مرور زمان قیمت به تعادل می‌رسد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن