Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی رشد ۴ برابری احداث گلخانه در همدان

رشد ۴ برابری احداث گلخانه در همدان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از رشد چهار برابری احداث گلخانه در سال‌جاری نسبت به برنامه وزارتخانه خبر داد و گفت: در مجموع ۳۴۰ هکتار گلخانه در دولت سیزدهم تغییر کاربری و معرفی به بانک شده که این رقم نشان از شتاب نهضت گلخانه‌سازی در دولت سیزدهم در استان همدان دارد.

به گزارش "همدان نیوز"، رضا بهراملو با بیان اینکه برنامه وزارتخانه در توسعه کشت گلخانه‌ها در استان طی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هر سال ۲۵ هکتار اعلام شد، اظهار کرد: از ابتدای احداث گلخانه‌ها حدوداً از ۲۰ سال پیش تا ابتدای دولت سیزدهم ۲۲۰ هکتار گلخانه در استان همدان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۱، برای ۲۴۰ هکتار گلخانه تغییر کاربری صورت گرفته است، افزود: امسال نیز تا پایان آبان‌ماه ۱۰۰ هکتار تغییر کاربری، صدور مجوز و معرفی به بانک انجام شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: با این توضیحات درخواهیم یافت که استان چهار برابر برنامه وزارتی در زمینه احداث و ایجاد گلخانه اقدام داشته اگرچه این رقم تا پایان سال افزایش نیز خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه در مجموع ۳۴۰ هکتار گلخانه در دولت سیزدهم تغییر کاربری و معرفی به بانک شده که بخشی به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگر در مرحله دریافت تسهیلات است، اضافه کرد: در سال‌جاری حدود ۹۵ مورد گلخانه به مساحت ۱۰۰ هکتار با نیاز تسهیلاتی ۱۴۰۰ میلیارد تومان منتظر دریافت تسهیلات هستند.

بهراملو در ادامه ضمن تقدیر از حمایت‌های استاندار به ویژه در راستای اعطای تسهیلات، گفت: این مهم از بانک کشاورزی مرکز در حال پیگیری است تا از تسهیلات ملی در این حوزه بهره‌مند شویم.

وی با تأکید بر اینکه طی دو سال گذشته ۱.۵ برابر ۲۰ سال گذشته در حوزه احداث و ایجاد گلخانه کار شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به بحران آبی استان، اقدامات خوبی در توسعه کشت گلخانه‌ای صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان در بخش دیگری به احداث و ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای اشاره کرد و یادآور شد: ۱۴۱ هکتار شهرک گلخانه‌ای در قالب ۹ شهرک آماده و در حال بهره‌برداری همچنین دو شهرک خصوصی به مساحت ۵۵ هکتار در حال بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ هکتار برنامه امسال شهرک‌های گلخانه‌ای استان اعلام شده است، اظهار کرد: از این میزان ۸۶ هکتار در دست اجراست که به تفکیک شامل ۳۶ هکتار در فامنین، ۴۰ هکتار در بهراز اسدآباد و ۱۰ هکتار در حسین‌آباد ملایر در دست اجرا قرار دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن