Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی صدور برگه مطالبه مالیاتی برای ۶۰۱ خانه خالی در همدان

صدور برگه مطالبه مالیاتی برای ۶۰۱ خانه خالی در همدان

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان از صدور برگه مطالبه مالیاتی برای ۶۰۱ خانه خالی در همدان خبر داد و گفت: در سال‌جاری برای ۶۰۱ ملک خالی برگه مطالبه به ارزش مالیاتی پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان صادر شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، وجیه‌الله ذکوری اظهار کرد: تاکنون شش مورد از خانه‌های خالی مالیات خود را پرداخت کردند و مابقی در حال ابلاغ تا دادرسی هستند.

وی با تأکید براینکه خانه‌های درحال ساخت و یا آماده فروش مشمول مالیات قرار نمی‌گیرند، تصریح کرد: ارزش مالیاتی خانه‌های خالی تابعی از قیمت ملک نبوده بلکه تابعی از قیمت اجاره است، به‌طوری که براساس قانون مالیات برخانه‌های خالی در سال اول شش برابر مالیات بر اجاره، سال دوم ۱۲ برابر مالیات بر اجاره و سال سوم ۱۸ برابر مالیات براجاره اخذ می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان از وصول ۱۹۲۵ میلیارد تومان مالیات در هفت ماهه امسال خبرداد و افزود: در هفت ماهه امسال ۱۹۲۵ میلیاد تومان مالیات وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۰ درصدی دارد.

ذکوری با اشاره به اینکه تعهد مالیاتی استان در سال‌جاری ۳۴۹۰ میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: ۵۵ درصد از تعهد مالیاتی استان در هفت ماهه امسال وصول شده است.

این مقام مسئول اظهارکرد: هم چنین در هفت ماهه امسال ۳۴۳ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه این مبالغ به صورت مستقیم به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان متناسب با جمعیت آن منطقه واریز می‌شود، تصریح کرد: بیشترین دریافتی مربوط به شهرداری همدان با ۱۱۳ میلیارد تومان بوده است.

ذکوری افزود: در سال‌جاری در استان همدان ۷۷۰۰ شرکت باید عضو پایانه فروشگاهی می‌شدند و صورتحساب ارسال می‌کردند که تاکنون ۱۸۵۰ شرکت شناسه یکتا دریافت کردند و ۳۵۰ شرکت نیز صورتحساب ارسال کردند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: اگر شرکت‌ها در فصل پاییز صورتحساب خود را ارسال نکنند، ۱۰ درصد مبلغ فروش یا درآمد، جریمه خواهند شد و تمامی معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی برای آنها اعمال نخواهد شد.

وی با تأکید براینکه معافیت شرکت‌های کشاورزی منوط به ارائه صورتحساب است، یادآور شد: تعاونی‌های کشاورزی، مرغداری و روستایی نیز باید اظهارنامه و دفاتر اسناد و مدارک خود را ارائه دهند و عضو پایانه فروشگاهی باشند تا از مالیات معاف شوند.

ذکوری درباره خودروهای لوکس مشمول پرداخت مالیات از سال ۱۴۰۱ تاکنون تاکید کرد: ۱۹۷۴ خودرو در استان بوده که مشمول ۱۱میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مالیات هستند.

وی با بیان این که ۶میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مالیات خودروهای لوکس در استان همدان وصول شده است، افزود: تاکنون ۱۰۱۷ خودرو مالیات خود را پرداخت کردند و ۹۵۷ خودرو نیز در مرحله اعتراض هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن