Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ساماندهی کانون‌های داخلی گرد و غبار در همدان

ساماندهی کانون‌های داخلی گرد و غبار در همدان

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه هم اینک هوای همدان در شرایط پاک قرار دارد گفت: مهمترین علت بروز گرد و غبار و آلودگی هوا در این استان کانون های داخلی است که باید نهادهای متولی نسبت به ساماندهی آنها اقدام کنند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، عادل عربی بیان کرد: پیشتر کانون های خارجی عامل بروز گرد و غبار در کشور و استان بودند هم اینک کانون های داخلی وضعیت موجود را رقم زدند.
وی تاکید کرد: وارد نشدن گرد و غبار از خارج به داخل کشور نباید مسئولان را نسبت به شناسایی و ساماندهی کانون های داخلی غافل کند بنابراین بهترین راهکار در گام نخست اجرای قانون هوای پاک سپس توجه به کمر بند سبز، فضای سبز داخل شهرها و اجرای آیین نامه گرد و غبار است.
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن هوای این استان در شرایط ناسالم از پنجشنبه هفته گذشته به مدت چند روز متوالی کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا به میزبانی محیط زیست تشکیل شد.
عربی بیان کرد: طبق گزارش ارائه شده از سوی مدیرکل هواشناسی همدان منشا گرد و غبار داخلی بوده البته بخشی از گرد و غبار نیز از استان های مرکز کشور از جمله قم و اراک وارد هوای استان همدان می شود.
وی افزود: با شروع وزش باد در شهر همدان کانون های نقطه ای آلودگی هوا را تشدید می کنند و در صورت حضور در یک بلندی و نگاه به آسمان شهر متوجه بالا بودن غلظت گرد و غبار قسمتی از آسمان برخی از محله ها نسبت به دیگر نقاط می شویم.
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان توضیح داد: اجرای عملیات عمرانی و خاکبرداری، ساخت و ساز، وجود و رهاسازی نخاله ساختمانی و پاکسازی دیرهنگام برخی محله ها از جمله علل بالا بودن غلظت گرد و غبار در برخی نقاط نسبت به سایر محله های شهر هنگام وزش باد است.
عربی بیان کرد: بنابراین شهرداری همدان در نشست اعضای کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا مکلف به ساماندهی نخاله های ساختمانی و هشدار به پیمانکاران برای کنترل کانون های نقطه ای گرد و غبار شد تا در صورت وزش باد شاهد افزایش غلظت و آلودگی هوا نباشیم.
وی انجام کار پژوهشی برای شناسایی کانون های گرد و غبار را یکی از مصوبات این نشست دانست و گفت: یکی از کانون های گرد و غبار شهر همدان اراضی حواشی آرامستان است که نباید نسبت به ساماندهی این محدوده نیز غافل شد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن