Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی دریافت هرگونه وجه اضافی در مدارس دولتی بدون رضایت اولیا ممنوع است

دریافت هرگونه وجه اضافی در مدارس دولتی بدون رضایت اولیا ممنوع است

رییس اداره‌ی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان همدان گفت: دریافت هرگونه وجه در مدارس دولتی به جز هزینه کتاب و بیمه‌ی حوادث دانش آموزان بدون رضایت اولیا ممنوع است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، حسن رجبی با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان ابتدایی از 6 خردادماه، اظهارکرد: ثبت نام دوره‌ی متوسطه‌ی اول نیز بلافاصله بعد از امتحانات آغاز گردیده و متوسطه‌ی  دوم نیز پس از هدایت تحصیلی انجام می شود.

رجبی با بیان این که ثبت نام میان دوره ای ها به صورت سیستماتیمک و بدون نیاز به حضور اولیا انجام خواهد شد، افزود: نام نویسی دانش آموزان در مدارس تا پایان مردادماه ادامه دارد.

وی با اشاره به سنجش سلامت نوآموزان، گفت: اولیای دانش آموزان پایه‌ی اول ابتدایی پس از ثبت نام اولیه باید به پایگاه های سنجش جهت انجام معاینات پزشکی مراجعه نمایند.

وی با تأکید بر ممنوعیت دریافت هرگونه وجه اضافی به غیر از هزینه های بیمه و کتاب  در مدارس دولتی، گفت: مدارس خاص تابع دستورالعمل های خودشان هستند.

رییس اداره‌ی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان رعایت محدوه جغرافیایی را شرط لازم برای ثبت نام مدارس به غیر از هنرستان ها و غیردولتی ها دانست و خاطرنشان کرد: مدارس خاص با آزمون ورودی دانش آموز می پذیرند و برگزاری آزمون و مصاحبه در مدارس عادی و دولتی ممنوع است.

رجبی با اشاره به معضل قولنامه های صوری، تصریح کرد: قولنامه ها باید علاوه بر داشتن کد رهگیری، به تایید اتحادیه املاک رسیده باشند.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت داشتن هرگونه سوال و شکایت  به ادارات شهرستان ها،  نواحی و مناطق  و  اداره کل مراجعه نمایند  یا موضوع را  از  طریق تماس با  شماره های 38272846 و 38260895 و یا  ثبت در سامانه‌ی رسیدگی به شکایات به آدرس www.shekayat.medu.ir  پیگیری کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن