Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بیکارترین استان‎ها اعلام شد/ همدان سومین استان دارای نرخ بیکاری پایین

بیکارترین استان‎ها اعلام شد/ همدان سومین استان دارای نرخ بیکاری پایین

استانهای البرز، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه در بهار ۹۶ بالاترین نرخ بیکاری را داشته اند.

به گزارش "همدان نیوز"، طبق گزارش جدید مرکز آمار ایران، استانهای البرز، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه در بهار سال 96 بالاترین نرخ بیکاری را به میزان 20.4 درصد،  20.3 درصد و 20.2 درصد داشته اند.

استانهای مرکزی، سمنان و همدان هم کمترین نرخ بیکاری را دارند.

یک میلیون بیکار ۲۴ تا ۲۹ سال

گزارش مرکز آمار ایران از تعداد بیکاران در رده‌های سنی ۱۵ تا ۲۴ سال حاکی از آن است که بالغ بر ۸۶۷هزار نفر این رده سنی در کشور بیکار هستند. با کسر این میزان از آمار یک‌میلیون و ۸۲۲ هزار نفری بیکاران در رده سنی ۱۵ تا ۲۹ سال، میزان بیکاران بین ۲۴ تا ۲۹ سال بالغ بر یک‌میلیون نفر می‌شود که بیش از ۳۰.۲درصد از بیکاران را در خود جای داده است. از این میزان ۱۷.۵۴درصد مربوط به مردان و ۱۲.۶۵درصد هم مربوط به زنان است. بدین‌ترتیب، آمارها حاکی از آن است که جویندگان کار در رده سنی ۲۴ تا ۲۹سال که همان متولدان سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۲ است بیش از ۳۰درصد بیکاران کشور را تشکیل می‌دهند.

نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله نیز حاکی از آن است که ۲۶.۴درصد از جمعیت فعال ۱۵ تا ۲۹ساله بیکار بوده‌اند. این شاخص بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۹ساله نشان می‌دهد که این شاخص نیز نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۱.۵درصد و نسبت به فصل قبل ۰.۹درصد افزایش پیدا کرده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن