Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی شبکه فاضلاب همدان تکميل نشده/ امكان جمع‌آوري رودخانه‌ها تا اتمام پروژه فاضلاب وجود ندارد

شبکه فاضلاب همدان تکميل نشده/ امكان جمع‌آوري رودخانه‌ها تا اتمام پروژه فاضلاب وجود ندارد

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: شبکه فاضلاب همدان هنوز تکمیل نشده است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، حميدرضا نيکداد در خصوص ورود فاضلاب به رودخانه‌ها در سطح شهر همدان و آبياري سبزيجات از آب رودخانه‌ها اظهار کرد: شبکه فاضلاب همدان هنوز تکميل نشده است اما تقريباً بيش از 55 درصد از شبکه شامل خطوط اصلي، شبکه جمع‌آوري و خط انتقال کار شده است.

وي با بيان اينکه 45 درصد از شبکه توزيع و خطوط انتقال فاضلاب شهر همدان باقي مانده است، گفت: در زماني که شرکت آب و فاضلاب استان همدان تأسيس شد و اين فاضلاب از شهرداري به آبفا منتقل شد، در آن زمان توافق نامه‌اي مبني بر اينکه تا زماني که اجراي شبکه فاضلاب شهر همدان به اتمام برسد، مسووليت نگهداري از رودخانه‌ها با شهرداري‌ها بوده و شرکت آبفا مسووليتي ندارد.

معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب پس از اينکه شبکه‌ها کامل شد همه فاضلاب‌ها را به شبکه اصلي فاضلاب منتقل مي‌کند و از آنجا به تصفيه‌خانه انتقال مي‌يابد.

وي در خصوص ورود فاضلاب بيمارستان‌ها به رودخانه‌ها يادآور شد: هر جايي که فاضلاب باشد، به شبکه فاضلاب شرکت آبفا وصل است و در نقاطي که شبکه فاضلاب کار نشده است، فاضلاب از سال‌هاي قبل به رودخانه ريخته و مورد استفاده قرار گرفته است.

مهندس نيکداد اضافه کرد: فاضلاب‌ها در برخي از مناطق به رودخانه اتصال يافته است که اين شبکه‌ها از سوي شرکت آبفا اجرا نشده است به طوري که شبکه‌هاي قديمي از گذشته توسط خود مردم و متوليان آن زمان انجام شده است.

وي با تأکيد بر اينکه از زماني که مسووليت جمع‌آوري فاضلاب به آبفا داده مي‌شود، مطالعات شبکه فاضلاب شهر همدان انجام شده است، بيان کرد: شرکت آبفا از اين شبکه بيش از 55 درصد را انجام داده است و پس از آن تاريخي که فاضلاب همدان را تحويل گرفته است، هيچگونه انشعابي به رودخانه وصل نشده است.

معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اينکه هر ميزان فاضلابي که وارد رودخانه‌ها مي‌شود مربوط به گذشته است، افزود: زماني که اعتبارات کافي به شرکت تخصيص يافته، شرکت آبفا شبکه‌ها را تکميل کرده و انشعابات غلطي که در گذشته توسط متوليان امر انجام شده را اصلاح و فاضلاب را به شبکه‌هاي اصلي و تصفيه‌خانه منتقل مي‌کند.

وي با اشاره به اينکه در حال حاضر هيچگونه برداشتي از شبکه‌هاي فاضلاب نمي‌شود، گفت: در دو سال گذشته سه تا چهار مورد پرونده تعرض به شبکه فاضلاب وجود داشت که با قرار دادن پمپ از منهول‌هاي فاضلاب برداشت کرده و در سبزي‌کاري استفاده مي‌کردند.

مهندس نيکداد اضافه کرد: در آن زمان با همکاري قوه قضاييه از برداشت غير قانوني فاضلاب شکايت و پمپ‌ها توقيف شدند و از آن تاريخ گشت و بازرسي صورت مي‌گيرد و ديگر هيچ تعرضي نشده و از فاضلاب کسي استفاده نکرده است.

وي تأکيد کرد: در حال حاضر براي شرکت آبفا جمع‌آوري رودخانه‌ها تا اتمام پروژه فاضلاب همدان وجود ندارد و اين شبکه‌ها و اتصالات از ساليان قبل تأسيس شرکت آبفا ايجاد شده است که پس از تکميل طرح اينها درست خواهد شد.

معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب استان همدان در پايان در خصوص زمان‌بندي اتمام پروژه فاضلاب همدان تصريح کرد:  شرکت آبفا بر اساس اعتبار سالانه‌اي که به اين مسئله اختصاص مي‌يابد، پيش مي‌رود به طوري که 130 ميليارد تومان براي اجراي اين شبکه‌ها مورد نياز است و هر ساله بر اساس اعتبار ابلاغي، برنامه‌هايي تدوين شده و اين شبکه‌ها اجرا مي‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن