Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی هماهنگی بین تشکل‌های اقتصادی باعث رونق فعالیت‌های اقتصادی می‌شود

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:
هماهنگی بین تشکل‌های اقتصادی باعث رونق فعالیت‌های اقتصادی می‌شود

سرپرست اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان گفت: هماهنگی بین تشکل‌های اقتصادی باعث رونق فعالیت‌های اقتصادی می شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، احمد توصیفیان در جلسه دیدار با اعضاء هیات مدیره خانه صنعت معدن وتجارت استان گفت: هماهنگی و هم افزایی  بین تشکل‌ها می‌تواند به  شکوفایی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی استان منجر شود.

وجود تشکل‌های فعال از جمله خانه صنعت معدن تجارت . اتاق تعاون.اتاق بازرگانی،. انجمن مدیران، کانون انجمن های صنفی کارفرمایی.کانون کارآفرینان.کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار.مجمع نمایندگان کارگران  را از ظرفیت‌های استان همدان در بخش تشکل‌ها عنوان کرد.

وی افزود: تشکل‌ها بعنوان مشاوران ما در عرصه اقتصادی کاروتولید هستند و اضافه کرد: اعضای این تشکل‌ها می‌توانند در کنار دولتی ها کمک کنند تا مسایل ومشکلات اقتصادی و اجتماعی بهتر مرتفع گردد.

وی همچنین تصریح کرد: تشکلهای اقتصادی با منفعت مشترک می‌توانند کالای جمعی تولید کنند و در عرصه فعالیت‌های خود مسایل و مشکلات را با کار جمعی برطرف کنند.

توصیفیان سرمایه گذاری در کالاهای عمومی را یک موضوع کلیدی برای تشکل‌ها برشمرد و گفت: مشارکت داوطلبانه برای تولید کالاهای مشترک و خدمات معین می‌تواند همکاری بین اعضا را تقویت بخشد.

وی ارتباط، تعهد، اعتماد و مسولیت پذیری  را چهار الزام همکاری اعضای یک تشکل برشمرد و گفت: شرط مهم در تشکل‌ها اعتماد سازی بین اعضا جهت انجام یک فعالیت گروهی است.

وی یادآورشد: برقراری ارتباط دو طرف بین دولت و تشکل‌ها می‌تواند زمینه توسعه همکاری‌های دو طرف و توسعه فضای کسب و کار شود.

توصیفیان گفت: تشکل‌ها برای درآمد زایی می‌توانند خدمات ارزنده به اعضا ارایه کنند، همچنین برگزاری نمایشگاه تخصصی و انتشار نشریه از جمله ردیف‌های درامدی تشکل‌ها می‌تواند باشد.

سرپرست اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی گفت: تشکل‌ها باید اعضای خود را در جریان کلیه فعالیت‌های خود قرار دهد و موفقیت‌های حاصل شده را به اعضا اطلاع رسانی کند.

وی کاهش تنش میان اعضا را مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر اهداف در تشکل‌ها اعلام نشود و در بین اعضا معرفی نشود نمی‌توان انتظار حمایت از آن‌ها داشته باشیم.

وی ادغام تشکلهای موازی در یکدیگر و یا ایجاد تشکل  بالادست را گامی موثر در توانمند ساختن آن تشکل برشمرد و گفت: اگر تشکلی نتواند ۷۰ درصد فعالان یک بخش را در خود عضو کند نمی‌توان انتظار موفقیتی از این تشکل داشت.

وی عضویت شرکت‌های بزرگ و موثر در تشکل‌ها را باعث توانمند سازی آن تشکل نام برد و گفت: اعضای تشکل‌ها باید در جریان اخبار حوزه کاری خودبه صورت روزانه قرار گیرند تا بتوانند تصمیم به موقع در واکنش‌ها بگیرند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن