Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث پرونده ۱۸۷ نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی همدان ارجاع شد

پرونده ۱۸۷ نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی همدان ارجاع شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: پرونده ۱۸۷ نانوایی متخلف استان در سه ماه نخست سالجاری به دلیل کم فروشی، گران فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد و رعایت نکردن موازین بهداشتی برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

به گزارش "همدان نیوز"، مرضیه یونسی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فراوانی پرونده های ارجاع شده در گشت های مشترک مربوط به نانوایی ها، مرغ فروشی ها و مشاوران املاک است اظهار داشت: نانوایی های همدان در این مدت زمان بیش از ۱۰ میلیارد ریال به صورت نقدی محکوم شدند.

وی ادامه داد: این واحدهای متخلف در بازدید روسای شعب سیار تعزیرات حکومتی، بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف استان همدان شناسایی شدند.

تشکیل بیش از سه هزار پرونده تخلف صنفی در تعزیرات حکومتی همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به پرونده های وارده به تعزیرات حکومتی استان همدان در سه ماه نخست سالجاری گفت: سه هزار و ۳۵۲ فقره به تفکیک در بخش کالا و خدمات ۲ هزار و ۸۷۴ فقره پرونده، در بخش قاچاق کالا و ارز ۲۶۶ فقره و در بخش بهداشت و درمان ۲۱۲ فقره پرونده تشکیل شده است.

یونسی ادامه داد: سه هزار و ۲۷۸ فقره به تفکیک در بخش کالا و خدمات ۲ هزار و ۸۵۹ فقره، در بخش قاچاق کالا و ارز ۲۱۶ پرونده و در بخش بهداشت و درمان ۲۰۳ فقره پرونده در تعزیرات حکومتی استان همدان مختومه و رسیدگی شده است.

واحدهای متخلف همدان هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال جریمه شدند

وی تصریح کرد: میزان جزای نقدی در نظر گرفته شده برای سه هزار و ۲۷۸ فقره مختومه در استان همدان طی سه ماه نخست سالجاری هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان اظهار داشت: تعداد گروه های گشت سیار تعزیرات حکومتی که در این بازه زمانی با همکاری دستگاه های کاشف و ضابط در سطح عرضه روانه شده ۳۶۵ گروه است.

یونسی تعداد واحدهای صنفی بازرسی شده توسط گروه های گشت سیار تعزیرات حکومتی را سه هزار واحد اعلام کرد و افزود: تعداد ۸۲۹ واحد صنفی دارای تخلف در سه ماه نخست سالجاری شناسایی شدند که ۶۰۳ فقره پرونده تشکیل و مشکل بقیه واحدها با تذکر لسانی در مرحله اول رفع شد.

وی تصریح کرد: محکومیت نقدی در خصوص پرونده های گشت سیار ۷۲ میلیارد ریال است.

ارجاع پرونده ۸۷ مرغ فروشی متخلف به تعزیرات حکومتی همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان اظهار داشت: تعداد ۸۷ فقره پرونده مرغ فروشی با تخلف گرانفروشی، عدم درج قیمت و ۱۷ فقره پرونده با تخلف عدم رعایت موازین بهداشتی تشکیل شده که بیش از ۶ میلیارد ریال محکومیت نقدی برای آنها در نظر گرفته شده است.

یونسی ادامه داد: تعداد ۱۳ پرونده در خصوص گرانفروشی و عدم درج قیمت و سه پرونده عدم رعایت موازین بهداشتی برای لبنیات فروشی های استان همدان تشکیل شده است که مبلغ یک میلیارد ریال محکومیت نقدی جریمه شدند.

وی افزود: ۴۷ پرونده گرانفروشی و احتکار برای لاستیک فروشی های استان همدان تشکیل شده که مبلغ بیش از ۲ میلیارد ریال محکومیت نقدی جریمه شدند.

پای تعزیرات به مدارس غیرانتفاعی و باشگاه های بدنسازی همدان باز شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه رسیدگی به تخلف مدارس غیرانتفاعی و باشگاه های بدنسازی در شعب ویژه تعزیرات حکومتی آغاز شده است، از شهروندان خواست، تخلفات را در این حوزه ها گزارش کنند.

یونسی ادامه داد: مدارس غیرانتفاعی باید موارد قانونی تعیین شده از سوی آموزش و پرورش را رعایت کنند و اگر خارج از تعرفه هزینه دریافت شود پرونده تعزیراتی تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح رسیدگی به تخلفات مشاوران املاک به تازگی آغاز شده است افزود: تعداد ۲۱ فقره پرونده در خصوص عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور و گرانفروشی مشاوران املاک در حال رسیدگی است.

مردم می توانند شکایات خود را در خصوص گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و یا عدم درج قیمت در سایت سازمان تعزیرات حکومتی به آدرس http://tazirat۱۳۵.ir/ ثبت کنند و یا به سامانه ۱۲۴ اداره کل صمت اطلاع دهند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن