Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث تهدید در صدر پرونده های قضایی همدان

تهدید در صدر پرونده های قضایی همدان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: نزدیک به ۶۰ درصد پرونده های ورودی به دادسرا با موضوع تهدید و تهمت است.

به گزارش "همدان نیوز"، حسن خانجانی موقر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در جمع کارکنان قضایی اظهار داشت: تهدید و تهمت برخی مواقع موجب نزاع طرفین نیز می شود هر چند دادسرا برای حل این مشکلات برنامه هایی در دستور دارد.

وی یادآوری کرد: سال‌های گذشته جامعه به جای اخلاق محوری و حقوق محوری هدایت شده است بنابراین باید با همیاری گروه های مختلف به اشاعه صلح و سازش در بین مردم روی آورد و با بهره گیری از میانجیگری، حضور معتمدان و ریش سفیدان به حل اختلاف ها بین طرفین دعوی کمک کرد.

دادستان همدان افزود: گام بعدی بهره گیری از نظر کارشناسان حوزه مشاوره، جامعه شناسان و بازتاب آن در فضای مجازی است تا علاوه بر آن که اقشار مختلف از حقوق خود مطلع می شوند، بدانند چگونه در بزنگاه های مختلف خشم خود را کنترل کرده یا برای احقاق حقشان از چه دستگاهی تظلم خواهی کنند.

خانجانی افزود: با توجه، به ظرفیت محدود منابع انسانی و حجم بالای پرونده های ورودی، سعی شده تا با اجرای سند تحول قوه قضاییه علاوه بر دیدارهای هفتگی و چهره به چهره با مردم و یا حضور در مساجد، با مشارکت نخبگان، رسانه ها، گروه های جهادی، طلاب و دانشجویان از مطالبات آنان در راستای حقوق عامه مطلع شود.

وی گفت: هفته قوه قضاییه فرصت ارزشمندی برای شناساندن جنایات منافقین، توطئه های شوم دشمنان نظام و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه قضایی است.

وی اظهار داشت: شهید بهشتی علاوه بر ویژگی هایی همچون زندگی توحیدی، حق خواهی و باطل ستیزی، عدالت خواهی و محرومیت زدایی در تدوین لوایح قضایی بر مبنای تعالیم عالی اسلامی و انقلابی پیشرو بود.

دادستان همدان اضافه کرد: کار در دستگاه قضایی نیازمند روحیه ولایی، جهادی و انقلابی است و رفتار، کردار و منش شهید بهشتی در این زمینه برای ما الگویی بی بدیل است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن