Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی برگزاری نکوداشت آیت‌الله نوری همدانی در سال آینده

برگزاری نکوداشت آیت‌الله نوری همدانی در سال آینده

نایب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از برگزاری نکوداشت آیت الله نوری همدانی از مراجع معظم تقلید در سال آینده خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر،نایب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان کرد: مراجع عظام تقلید در عصر غیبت به عنوان شخصیت‌های طراز اول اسلامی محسوب می‌شوند و برگزاری نکوداشت یا برنامه بزرگداشت برای این شخصیت‌ها رسالت تبلیغی حوزه‌های علمیه و در جهت ترویج حقایق بیشتر از معارف اسلامی محسوب می‌شود.
او با اشاره به سیره و منش انقلابی و اجتهادی آیت الله نوری همدانی گفت: درخواست مکرر طلاب و فضلای همدانی این بود که برای این مرجع تقلید در زمان حیات ایشان مجلس نکوداشتی برگزار کنیم.
نایب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به وضعیت کنونی کشور گفت: شاید امروز فرصت مناسبی برای شناخت  آیت الله نوری همدانی و معرفی مکتوبات و آثار به جا مانده از ایشان به وجود آمده باشد.
او تصریح کرد: مکتوبات این مرجع تقلید لازم است تحت اشراف ایشان بازبینی شده و جهت چاپ مجدد در اختیار حوزه‌های علمیه به عنوان تولید علم فاخر و در بردارنده مباحث فقهی، اصولی، تفسیری و معارفی قرار گیرد.
رضوی مهر از استقبال مدیر حوزه‌های علمیه برای برگزاری نکوداشت این مرجع تقلید خبر داد و افزود: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای همدانی با توجه به فرصت پیش آمده، بهترین شیوه را انتخاب و پاسخ مثبتی به درخواست مکرر مقلدّین و شاگردان ایشان دهد.
او بیان کرد: در این برنامه در نظر داریم به بیان مکتوبات، زندگینامه، مبارزات سیاسی و انقلابی، سخنرانی‌ها و خاطرات ایشان بپردازیم.
دبیر مجمع نمایندگان طلاب و فضلای همدان گفت: مقدمات کار از جمله گفت و گو و مصاحبه با شاگردان و اشخاص مرتبط با این مرجع تقلید و نیز تهیه گزارش از مکان‌های تبعید ایشان قبل از انقلاب اسلامی آغاز شده است و امیدواریم با جلب موافقت آیت الله نوری همدانی و دفتر ایشان، سال آینده بتوانیم این نکوداشت را برگزار کنیم./ باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن