Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی هیچ ملتی به اندازه مسلمانان از علم آموزی جا نمانده است

نماینده ولی فقیه در استان همدان:
هیچ ملتی به اندازه مسلمانان از علم آموزی جا نمانده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: هیچ ملتی به اندازه مسلمانان از علم آموزی جا نمانده است.


به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، آیت اله غیاث الدین طه محمدی در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب استان همدان با بیان اینکه کتاب غریب است، اظهار داشت: باید دید که آیا با برگزاری نمایشگاه می توان کتاب را از غربت نجات داد.
وی ادامه داد: کتاب مشتری ندارد و کتابخوان نداریم و اگر در دانشگاه نیز دانشجویان کتاب می خوانند، تنها فرمول هایی را حفظ می کنند که نمره بگیرند و مدرک به دست آورند و چه بسا 90 درصد از دانشجویان پس از فارغ التحصیلی، کتاب نمی خوانند.
آیت اله طه محمدی با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) مبنی بر اینکه باید عشق به اندیشه و خواندن را در دل فرزندان زنده کرد، یادآور شد: فرزندان را باید برای عشق و معرفت و نه برای مدرک، نسبت به کتاب علاقه مند کرد.
امام جمعه همدان همچنین تصریح کرد: یکی از مصیبت های کشور این است که تنها برای مدرک، درس می خوانند و زمانی تنها در دانشگاه ها چنین وضعیتی وجود داشت اما حوزه علمیه نیز به تدریج به چنین وضعیتی دچار شد.
وی با بیان اینکه علم را باید به خاطر خود علم یاد بگیریم، گفت: متأسفانه گرایش به علم در جامعه برای خود علم نیست.
آیت اله طه محمدی با اشاره به اینکه هیچ ملتی به اندازه مسلمانان از علم آموزی جا نمانده است، یادآور شد: کتابخانه های کشورهایی همچون آمریکا مملؤ از کتاب های ایرانی است اما در ایران دیده نمی شود.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه کتاب ها، آثار باستانی و معماری سنتی ایران غارت شد، خاطرنشان کرد: امروز لباس های سنتی کشور را به غارت برده اند به طوریکه لباس ها به لباس های آدمی نمی ماند.
وی افزود: غذای سنتی ایران نیز به سوسیس و کالباس تبدیل شد و شاهد تغییرات بسیاری از این قبیل در جامعه بودیم و باید چندین انقلاب کرد تا تمام سنت ایرانی و اسلامی را برگردانیم.
محمدی با بیان اینکه باید بیدارگری ملت غارت شده را بیدار کند، یادآور شد: ما فرمول دیگر کشورها را استفاده می کنیم و خود نمی دانیم در حالیکه بر اساس گفته پیامبر(ص) نباید غذای دشمن را خورد، در خانه دشمن نشست اما تقلید کورکورانه از غرب، این بلا را سر ما آورده است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با برگزاری نمایشگاه کتاب و انتشار کتب وضعیتی را ایجاد کرد که فرهنگ نجیب ایرانی- اسلامی رواج یابد تا نسل های آینده دچار اوهام دشمنان نشود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن