Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی اجرای ۱۸۸ طرح مدرسه‌سازی در همدان

اجرای ۱۸۸ طرح مدرسه‌سازی در همدان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: ۱۸۸ طرح عمرانی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در استان در دست اجرا است که برای تکمیل و بهره برداری از آن‌ها حدود ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمدحسین مرادی در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح‌های اداره کل نوسازی مدارس این استان، افزود: سال گذشته نزدیک به ۸۹ میلیارد تومان از اعتبارات ملی و ۱۲ میلیارد تومان نیز از اعتبارات استانی برای تکمیل طرح های عمرانی این اداره کل واگذار شد.
وی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ با وجود شیوع بیماری کرونا و محدودیت های ایجاد شده، ۱۷ طرح عمرانی در فضایی به مساحت ۱۳هزار متر مربع و با اعتبار افزون بر ۳۰ میلیارد تومان، به بهره برداری رسید.
مرادی با اشاره به بازدید خبرنگاران از پنج طرح در دست ساخت این اداره کل، عنوان کرد: مدرسه ۱۲ کلاسه زنده یاد موسی پور، به عنوان حیات طیبه شهرک شهید مدنی محسوب می شود و با اعتبار پنج میلیارد تومان نزدیک به ۷۵ درصد پیشرفت ساخت دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به تراکم جمعیتی شهرک مدنی، از سال ۱۳۹۸ آغاز به ساخت یک مدرسه ۲۴ کلاسه در این منطقه کردیم و این ساختمان آموزشی در دهه فجر بهره برداری می شود.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان بیان کرد: فاز سوم حیات طیبه میرسیدعلی همدانی نیز در ۱۲ کلاس و با زیربنای ۲ هزار و ۵۶۵ متر مربع، ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و برای بهره برداری کامل از آن به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی مجتمع آموزشی استثنایی همدان گفت: این مجتمع با ۱۸ کلاس در فضایی به مساحت ۲ هزار و ۴۴۰ متر مربع با توجه به نیاز دانش آموزان جامعه هدف در حال ساخت است.
مرادی ادامه داد: ۹ میلیارد تومان برای ساخت این مجتمع اختصاص یافته است که تاکنون نزدیک به چهار میلیارد تومان آن پرداخت و پنج میلیارد دیگر باقی مانده است.
وی اضافه کرد: این مدرسه کلاس هایی ویژه دانش آموزان اوتیسم دارد و نزدیک به ۲ میلیارد تومان از اعتبارات آن از طریق بنیاد برکت تامین شده است.
مرادی تاکید کرد: در روند اجرای طرح های عمرانی، همه طراحی‌های سازه، معماری و آزمایشگاه توسط همکاران در اداره کل نوسازی انجام شده و به طور کامل خودکفا هستیم.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: از سال ۱۳۸۵ تاکنون نزدیک به ۲۰۰ طرح عمرانی با ۷۰۰ کلاس درس توسط این اداره کل ساخته شده است.
مرادی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۲، هزار و ۴۵۰ مدرسه با هفت هزار کلاس درس را در زمینه سرمایشی و گرمایشی استاندارسازی کرده ایم./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن