Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی ساخت پیست‌های شهری دوچرخه‌سواری در همدان

ساخت پیست‌های شهری دوچرخه‌سواری در همدان

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری شهرستان همدان گفت: با رایزنی هیئت دوچرخه‌سواری استان با شهرداری همدان ایجاد چند پیست دوچرخه‌سواری شهری در دستور کار شهرداری همدان قرار گرفته است.

به گزارش "همدان نیوز"، بهزاد نادری با بیان این که دوچرخه‌سواری همدان در چند سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است، اظهار داشت: در سطح استان220 مربی به آموزش دوچرخه‌سواران مشغولند و بیش از 50 داور نیز مسابقات این رشته را در سطح همدان قضاوت می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر بهنام آرین و پریسا مجنونی از استان همدان در اردوی تیم ملی دوچرخه‌سواری حضور دارند و از بخت بالایی برای حضور در بازی‌های آسیایی 2023 برخوردار هستند.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری شهرستان همدان با بیان این که در دو ماه اخیر 17 مدال رنگارنگ توسط دوچرخه‌سواران همدانی در مسابقات قهرمانی کشور کسب شده است گفت: مسابقات استانی و اعزام به مسابقات کشوری براساس تقویم سالانه که از ابتدای سال تنظیم شده است برگزار می‌شود.

نادری با بیان این که مسابقه دوچرخه سواری قهرمانی استان همدان در رشته کورسی جاده، گرامیداشت دوچرخه سوار سابق تیم‌ملی و قهرمان استان همدان، مرحوم میثم گلباغی عصر روز جمعه، 17 شهریور برگزار شد تصریح کرد: در بخش آقایان،  45 ورزشکار منتخب از سراسر استان در دو بخش بزرگسالان و جوانان، به میزبانی شهر همدان به رقابت پرداختند.

وی با بیان این که در بخش بزرگسالان بهنام آرین (همدان)، مهرداد گماریان (همدان) و افشین دوستی (همدان) به ترتیب در جایگاه اول تا سوم ایستادند، تصریح کرد: در بخش جوانان نیز امیر احمدوند (نهاوند)، عرشیا باقیان (همدان) و پارسا ورمزیار (همدان) به ترتیب اول تا سوم شدند.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری شهرستان همدان با اشاره به این که در سال‌های گذشته 3 دوچرخه‌سوار استان همدان به دلیل تمرین در جاده جان خود را از دست دادند اظهار داشت: تکمیل پیست دوچرخه‌سواری همدان از ضرورت‌های این رشته ورزشی است.

نادری با اشاره به این که کلنگ پیست دوچرخه‌سواری همدان در سال 89 توسط شهید شمسی‌پور رئیس وقت هیئت دوچرخه‌سواری زده شد تاکید کرد: این پیست 5 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و پس از رفتن شهید شمسی‌پور از هیئت به حال خود رها شد و از سال 92 تا 99 اقدامی برای تکمیل این پیست توسط مسئولان قبلی صورت نگرفت.

نادری با اشاره به این که در هیئت فعلی مذاکرات زیادی با مسئولان استانی و کشوری برای تکمیل این پیست داشتیم عنوان کرد: از آنجا که پروژه‌های نیمه‌کاره بالای 45 درصد در اولویت وزارت ورزش است و این پروژه پیشرفت بسیار کمتری دارد جذب بودجه برای تکمیل آن نیاز به همت مسئولان استان و نمایندگان همدان در مجلس دارد.

وی تاکید کرد: با اینحال هیئت دوچرخه‌سواری با همکاری شهرداری توسعه پیست‌های شهری را در دستور کار قرار دارد و از سال آینده با تعیین بودجه در شورای اسلامی شهر همدان چند پیست‌ شهری در شهر همدان ایجاد می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن