Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ۹۹ تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف سال گذشته در همدان معدوم شد

۹۹ تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف سال گذشته در همدان معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: ۹۹ تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف و فاسد سال گذشته از مراکز تهیه، تولید، نگهداری،طبخ و عرضه این استان شناسایی، ضبط و معدوم شد.

به گزارش "همدان نیوز"، امیرحسین نقی پور در باره عملکرد واحد بازرسی و نظارت در سال ۱۴۰۲ افزود: در این مدت ۸۳ هزار و ۸۱۶ مورد بازرسی مواد خام دامی از مراکز تهیه ، تولید ، نگهداری و طبخ و عرضه مواد خام دامی انجام شد.

وی ادامه داد: در این تعداد بازرسی صورت گرفته پنج هزار و ۸۲۸ مورد تخلف بهداشتی مشاهده و ۹۶ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند و سه هزار و۱۵۲ مورد اخذ تعهد،اخطار کتبی و تذکر طی سال گذشته به واحدهای متخلف داده شد.

مدیرکل دامپزشکی همدان تاکید کرد: در سال گذشته، ۱۹۵ هزار و ۲۰۴ راس دام سبک و ۲۳ هزار و ۲۲۰ راس دام سنگین در کشتارگاه های سطح استان کشتار و مورد بازرسی و نظارت بهداشتی قرار گرفت.

وی یادآور شد: سال گذشته همچنین بازرسی های بهداشتی در کشتارگاه های همدان به ظرفیت ۲۵ میلیون و ۹۸۳ هزار قطعه طیور انجام شد.

نقی پور در باره عملکرد اداره بهداشت ومدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان همدان درسال گذشته نیز گفت: واکسیناسیون بیش از ۱۲ میلیون نوبت سر دام که رشد ۱۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است، انجام شد.

وی افزود: سمپاشی اماکن دامی نیز در بیش از یک میلیون متر مربع از دامداری ها انجام شد که رشد ۷۳ درصدی نسبت به سال قبل تر داشت و سم‌پاشی و ضدعفونی اعضای دام نیز برای ۲۶۰ هزار راس انجام شد که نسبت به سال 1401 از رشد ۳۶ درصدی برخوردار بود.

مدیرکل دامپزشکی همدان در خصوص عملکرد اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی همدان در سال ۱۴۰۲ نیز گفت: بیش از یک هزار و ۶۰۰ مورد بازدید از داروخانه ها و مراکز مایه کوبی و مراکز درمانی صورت گرفته که حدودا ۳۰ واحد به مراجع قضایی و هیات تخلفات معرفی شد.

نقی پور درباره عملکرد اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان همدان در سال ۱۴۰۲ نیز اظهار کرد: در این مدت واکسیناسیون طیور بومی به تعداد ۲ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۵۰۰ قطعه پرنده انجام شد.

وی در باره عملکرد اداره قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان همدان در سال ۱۴۰۲،تاکید کرد: سامانه قرنطینه تعداد۴۲ هزار و ۲۴۶ مورد گواهی بهداشتی صادر کرد و تعداد۳۰ هزار و ۷۵۶ مورد گواهی بهداشتی قرنطینه ای وارده به استان بوده است.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان ادامه داد: در این مدت ۱۵۸ مورد گواهی بهداشتی صادراتی صادر و محصولات مربوطه به ۱۲ کشور دنیا صادر شد.

وی محصولات صادراتی را پا و پنجه مرغ،پودر گوشت،ماهی تازه،ماهی منجمد، وت بلو، سالامبور و کراست عنوان کرد.

نقی پور همچنین میزان واردات تخم چشم زده به استان را بیش از ۱۶ میلیون قطعه اعلام کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن