Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی از دستفروش و دوره‌گرد «ماهی‌قرمز» نخرید

از دستفروش و دوره‌گرد «ماهی‌قرمز» نخرید

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و آغاز فروش ماهی قرمز شب عید از شهروندان تقاضا داریم ضمن خودداری از خرید ماهی از دستفروشان و دوره گردان به علت نگهداری این آبزیان در شرایط بهداشتی نامناسب، ماهی قرمز هفت‌سین خود را از مراکز مجاز تهیه و خرید کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، بهروز شیرزادی از آغاز نظارت اداره دامپزشکی شهرستان رزن بر عرضه ماهی قرمز خبر داد و اظهار کرد: افرادی که اقدام به واردات ماهی به استان می کنند، باید دارای مجوزهای لازم بهداشتی از دامپزشکی باشند.

وی با بیان اینکه در این ایام بر محموله های ماهی قرمز نیز نظارت های بیشتری توسط اداره دامپزشکی انجام می‌گیرد، گفت: مکانی که ماهی در آن نگهداری می‌شود بسیار حائز اهمیت بوده و توصیه این است که ماهی‌ها تا حد ممکن در آکواریوم‌ها با رعایت شرایط بهداشتی نگهداری شوند.

شیرزادی با تأکید بر اینکه مردم تنها از مراکز دارای مجوز دامپزشکی، ماهی  قرمز را تهیه کنند، افزود: به علت فروش غیرمجاز ماهی قرمز در برخی اماکن شهری، مردم ماهی شب عید را به روزهای پایان سال موکول نکنند.

وی با اشاره به اهمیت و نحوه نگهداری و تغذیه ماهی قرمز یادآور شد: افرادی که سابقه بیماری پوستی یا آلرژی دارند، از تماس مستقیم دست با ماهی و ظرف نگهداری آن خودداری و یا از دستکش استفاده کنند و از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف از طرف فروشندگان ماهی زینتی به دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن