Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی اکران فیلم‌های جشنواره فجر در همدان تا ۲۴ بهمن

اکران فیلم‌های جشنواره فجر در همدان تا ۲۴ بهمن

مدیرکل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به افتتاحی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در همدان گفت: آثار این جشنواره از ۱۶ تا ۲۴ بهمن هر روز در دو نوبت به میزبانی سه سینما اکران می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مسعود ویژه در آیین افتتاحیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر که با حضور جمعی از مدیران استان، هنرمندان و اصحاب رسانه و اهالی هنر دوست همدان در پردیس سینمایی مهر قدس برگزا رشد گفت: فیلم‌های این جشنواره امسال در سه سالن پردیس سینمایی مهرقدس، سینما فلسطین و سینما فرهنگ همدان اکران می‌شود.

وی افزود: آثار این جشنواره از ۱۶ تا ۲۴ بهمن هر روز در دو نوبت به میزبانی این سه سینما اکران می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه سینما را ارائه کرد و یادآور شد: در یک سال گذشته به همت فعالان عرصه سینمای استان، اتفاقات خوبی در عرصه سینما رخ داده و نخستین انجمن صنفی سینما در سطح کشور با مجوز استانداری در حال راه‌اندازی است.

وی با اشاره به برگزاری دو کارگاه‌ فیلم‌سازی در همدان گفت: اردوی کشوری فیلم نامه‌نویسی برای اولین بار در همدان با حضور اساتید برجسته فیلمنامه‌نویسی کشور و با حضور ۷۰ هنرجو از کشور در هفت ژانر توسط انجمن سینمای جوان همدان برگزار شد.

ویژه در ادامه به تشکیل خانه سینما اشاره کرد و گفت: هنرمندان وقتی در کنار هم قرار بگیرند می‌توانند اقدامات خوبی رقم بزنند و تشکیل خانه صنفی تخصصی سینما می‌تواند اثرگذار باشد.

وی از میزبانی همدان برای تولید فیلم در این شهر استقبال کرد و با اشاره به اینکه برای دومین سال پیاپی هفته مهر فعالان و اهالی سینمای استان برگزار شد افزود: تلاش داریم تعدادی فیلم و سریال را با گویش‌های محلی همدان تولید کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به فیلم‌های سینمایی جشنواره فجر اشاره کرد و گفت: فیلم‌هایی که امسال در جشنواره فیلم فجر اکران شده‌اند به لحاظ کیفی در سطح بالایی قرار دارند که طبق برنامه‌ریزی شانزده فیلم در سینماهای قدس، فلسطین و فرهنگ همدان اکران می‌شوند.

وی تصریح کرد: چند هنرمند در کنار استاد جعفری جوزانی کارگردان پرافتخار استان همدان در این جشنواره حضور پررنگ دارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن