Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی گزارش مردم در انتظار تاکسی، تاکسی به دنبال دربست!

مردم در انتظار تاکسی، تاکسی به دنبال دربست!

ساعات پایانی روز که هوا رو به تاریکی می رود،شهروندان همدانی درخیابانهای منشعب ازمیدان امام (ره) درصف انتظار تاکسی هستند اما انگار این انتظار کشیدن باید حتی ساعت ها به طول بینجامد چون گویا ساعت حضور تاکسی ها تا پیش از غروب آفتاب و شلوغی جمعیت است.

به گزارش "همدان نیوز"، پس از این ساعت و غروب آفتاب تاکسی ها به دنبال دربستی می روند و مسافران باید مدت زیادی در سرما منتظر وسیله ای باشند تا آنها را به مقصد برساند.

در روزهای پایانی سال که مراکز خرید هر روز شلوغ تر از روز قبل می شود و ازدحام مسافر بیش از روزهای دیگر سال است، در ساعاتی که مردم خسته از سرکار به منزل برمی گردند و یا پس از خرید روزانه قصد بازگشت به خانه را دارند، کمبود تاکسی و وسیله حمل نقل عمومی مشکلات مضاعفی را برای شهروندان بخصوص افراد مسن و زنان و بچه های همراهشان بوجود می آورد.

در همین حال عده ای که از تمکن مالی بیشتری برخوردارند تاکسی ها را با نرخ بالایی در زمانی که مسافر قبلی از خودرو پیاده شده، به صورت دربست و اغلب تک نفره کرایه می کنند و برخی تاکسی ها نیز چشم به مسافران دربستی دارند تا از این فرصت شلوغی و کمبود خودرو نهایت بهره ببرند.

همچنین برخی تاکسی با رعایت نکردن مسیر تعیین شده برای رساندن مسافران که به صورت بغل نویسی خودنمایی می کند، سعی می کنند با کاهش مسیر همان مبلغ کرایه را از مسافران طلب کنند و بقیه مسافران که مسیرهایی تا انتهای خط دارند باید همچنان در سرما بمانند.

خانم خانه داری که در سرمای غروب زمستانی دست فرزندش را در دستان خودش می فشرد ، به خبرنگار ایرنا گفت: با تاریک شدن هوا تاکسی کمیاب می شود و انگار همه آنها هم آب می شوند می روند زیر زمین.

وی ادامه داد: برخی هم با دادن پول بیشتر تاکسی ها را به صورت دربست می گیرند و اصلا توجه نمی کنند که من و بچه ام سه ربع است در سرما منتظریم تا بلکه یک تاکسی بیاید.

این خانم خانه دار تاکید کرد: برخی تاکسی ها هم در چنین موقعیتی که وسیله نقلیه کمتر می شود مسیر را نصف می کنند و ما مجبور می شویم تا یک مسیر برویم و سپس دوباره با یک وسیله دیگر برای رسیدن به منزل بگیریم.

یک راننده مسافرکش شخصی نیز گفت: پس از تاریک شدن هوا که تاکسی کمتر پیدا می شود، ما به مردم سرویس می دادیم اما با اعلام جدید راهنمایی و رانندگی مبنی بر جریمه کردن خودروهای شخصی که به سوی میدان امام خمینی(ره)حرکت می کنند، دیگر نمی توانیم مسافران را از میدان امام(ره) به مقاصدشان برسانیم.

از میدان دانشگاه همدان تا میدان امام (ره) که مسافتی کوتاه اما پرتردد هست و می توان با یک کرایه عادی و با تاکسی حدود چهار هزار تومان باشد اما به گفته یکی از شهروندان این مسیر را با دربست تا ۷۰ هزار تومان رفته است.

او گفت: سازمان تاکسیرانی و دیگر دستگاه های نظارتی باید گشت‌های کنترلی خود را در سطح شهر افزایش دهند چون راننده تاکسی حق ندارد منافع شخصی خود را بر سلامتی و منافع عمومی مردم ترجیح دهد.

سرهنگ فرخ جمالی گفت: خودروهای شخصی اجازه ورود به چهار خیابان اصلی منتهی به میدان اصلی شهر شامل خیابان های باباطاهر، شهدا، عباس آباد و تختی را ندارند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار داشت: خیابان های باباطاهر، شهدا، عباس آباد و تختی به دوربین ثبت تخلف مجهز بوده و در صورت ورود خودروهای شخصی در ساعات محدودیت تردد، خودروی متخلف ۱۰۶ هزار تومان جریمه می شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی همدان در این باره می گوید: هفته گذشته پرونده ۴۰ نفر از تاکسیرانان در هیات انضباطی مطرح و در مورد آنهای تصمیم گیری شد.

محمود حضرتی افزود: اگر شهروندان موارد خلاف قانون از تاکسیداران مشاهده کردند، از جمله خودداری تاکسی به رفتن تا انتهای خط مشخص شده برای آن خودرو ، سوار کردن مسافر دربستی با وجود انتظار مردم و سایر تخلفات می توانند به شماره ۱۳۷ اطلاع داده و یا با شماره ۳۴۲۳۰۲۰۴ تماس و موارد خلاف را از طریق اعلام کد تاکسی مربوط اعلام کنند.

وی حل مشکل ترافیک در شهر همدان را اعمال محدودیت برای خودروهای شخصی دانست و تاکید کرد: ضرورت دارد که طرح مطالعاتی تردد در روزهای فرد و زوج به صورت جامع و با رعایت همه جوانب بررسی شود./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن