Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی گزارش تکمیل طرح های ناتمام شهری؛ چالش شورا و شهرداری همدان

تکمیل طرح های ناتمام شهری؛ چالش شورا و شهرداری همدان

روند تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام همدان با وجود تاکید استاندار به عنوان اولویت استان، همچنان چالش بین شورا و شهرداری این شهر است و به همان‌اندازه که مدیریت شهری از روند آنها رضایت نسبی دارد اما بخشی از اعضای شورا از این وضعیت ابراز نارضایتی می‌کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا قاسمی فرزاد بارها در نشست با شهرداران تکمیل طرح‌های ناتمام را اولویت نخست شهرداری‌ها دانست و تاکید کرد که پیش از تعریف طرح عمرانی جدید، همه طرح‌های ناتمام باید تعیین تکلیف شود.

با این حال هنوز هم تکمیل طرح‌های نیمه تمام که از سال‌های قبل عملیات اجرایی آن صورت گرفته، به سرانجام نرسیده و به سوژه انتقادی شورانشینان تبدیل شده است.

تقاطع غیرهمسطح غدیر و شهید همدانی، بازار سینا و پارکینگ طبقاتی محله آقاجانی بیک از جمله مهمترین طرح‌های ناتمام شهری است که هر از گاهی وعده "در آستانه افتتاح" داده می‌شود اما در عمل همچنان به بهره برداری نرسیده‌اند.

شورانشینان همدان اصرار بر این دارند که سرعت بخشیدن در تکمیل و بهره برداری از طرح‌های عمرانی در حال ساخت اولویت مدیریت شهری باشد و مدیران شهرداری باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

به گفته آنان؛ پیشبرد فعالیت‌ها و تلاش مجموعه مدیریت شهری باید با هدف رضایتمندی شهروندان باشد و بر این اساس طرح‌های عمرانی باید با شتاب بیشتری در مرحله بهره برداری قرار بگیرد.

مردم از وضعیت طرح‌های عمرانی گله‌مند هستند

این روزها عدم تکمیل طرح‌های نیمه تمام به ویژه پل غدیر، شهید همدانی و پارکینگ طبقانی آقاجانی بیک نارضایتی عمده مردم همدان را به دنبال داشته است.

تکمیل نشدن پارکینگ طبقانی آقاجانی بیک در مرکز شهر همدان که در ورودی یکی از مسیرهای نزدیک مراکز تجاری و بازار به شمار می‌رود، پارک خودروها را با مشکل مواجه کرده است.

اغلب رانندگان در نبود فضای پارک مجبورند از فضای کوچه‌ها و معابر اطراف پارکینگ آقاجانی بیک استفاده کنند که نارضایتی ساکنان را نیز به دنبال داشته است.

پل سردار شهید همدانی نیز همچنان به بهره برداری نرسیده و مشکلاتی را برای تردد خودروها در منطقه "چراغ قرمز" ایجاد کرده است و همین معضل مسیر "سه راهی فرهنگیان" محل ساخت پل غدیر که تنها راه عبور خودروها از ورودی جاده تهران به سمت استان‌های غرب کشور به شمار می‌رود را در برخی ساعات به ترافیک سنگین تبدیل کرده است.

پل شهید همدانی و غدیر از طرح‌های مهم مدیریت شهری

عضو شورای اسلامی شهر همدان ضمن انتقاد از بلاتکلیفی برخی طرح‌های مدیریت شهری، می‌گوید: شهرداری باید ضمن تعیین تکلیف اجرای طرح‌های مدیریت شهری، نسبت به گزارش‌ها و پیگیری‌های شورا نیز مسئول و پاسخگو باشد.

حمید بادامی نجات، پل شهید همدانی و غدیر را جزو طرح‌های مهم مدیریت شهری دانست که همچنان پس از ماه‌ها از وعده‌های مطرح شده مبنی بر پایان کار، هنوز افتتاح نشده است.

وی اضافه کرد: پل شهید همدانی در زمان شروع به کار شورا و مدیریت شهری در دوره ششم ۹۰ درصد پیشرفت داشته و چرا باید تکمیل آن که فقط ۱۰ درصد باقی مانده است، یکسال به طول انجامد.

بادامی نجات خاطرنشان کرد: این طرح عمرانی باید ظرف سه ماه تکمیل می‌شد اما در ۱۵ ماه گذشته پیشرفت لازم را نداشت و مدیریت شهری باید در این باره پاسخگو باشد.

حال ناخوش طرح‌های عمرانی مدیریت شهری

رییس و اعضای کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز طی روزهای گذشته از برخی طرح‌های عمرانی تعطیل و نیمه تعطیل شهرداری، بازدید و مسایل و مشکلات این پروژه‌ها را مورد بررسی و پیگیری قرار دادند.

مهدی حیدری در حاشیه این بازدیدها، گفت: با وجود تاکید و رویکرد شورای ششم مبنی بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام، در یک سال اخیر پیشرفت قابل توجهی در اجرای پروژه‌ها شاهد نیستیم و در بازدیدی که اعضای کمیسیون از برخی پروژه‌های عمرانی داشتند تعدادی از آن‌ها تعطیل و برخی نیز نیمه تعطیل بودند.

وی اظهار داشت: پارکینگ آقاجانی بیک یکی از اولویت‌های طرح‌های عمرانی شهری است که طی سال‌های گذشته بلاتکلیف مانده به طوریکه در یک سال اخیر تنها ۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تعطیل است و باید فکری به حال آن شود.

وی تصریح کرد: طرح‎ تجاری بلوار شهید فهمیده و ساختمان چند منظوره کوی شهید مدرس نیز از دیگر پروژه‌های مدیریت شهری همدان است که در تعطیلی کامل به سر می‌برد و در این زمینه شاهد نارضایتی و گلایه مندی مالکان ساختمان شهید فهمیده به دلیل تاخیر بیش از یک ساله در واگذاری پلاک‌های تجاری هستیم.

حیدری با بیان اینکه در بازدید صورت گرفته تنها پروژه مجتمع خدمات رفاهی الماس غرب واقع در بلوار شهید همدانی به همت شهرداری منطقه سه در حال فعالیت بود ابراز امیدواری کرد: طبق زمان‌بندی اعلام شده، شاهد اجرای کامل این پروژه در راستای ساماندهی بخشی از خروجی شهر همدان باشیم.

پیشرفت ۹۵ درصدی پل سردار همدانی

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان نیز با اشاره به بخشی از طرحهای نیمه تمام این شهر گفت: فعال کردن طرح‌های عمرانی از اولویت‌های شهرداری همدان است و در این راستا پروژه تقاطع سردار همدانی با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

وحید علی‌ضمیر یادآوری کرد: قرارداد پل سردار همدانی در اواخر سال ۱۳۹۴ منعقد شد و با توجه به اینکه زمان‌بندی اجرایی پل به طول انجامید موجب نارضایتی شهروندان همدانی شده است.

وی با بیان اینکه برخی مسائل موجب به تعویق افتادن زمان اتمام طرح‌ها می‌شود، اظهار داشت: پل سردار همدانی تا سال ۱۳۹۸، ۷۳درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا انتهای سال ۱۳۹۹ به ۸۲ درصد رسیده است اما این طرح در انتهای همین سال با شکست روبه رو شد به طوری که در حین انجام عملیات، طرح با مشکلاتی از جمله کشش کابل‌ها در پل سه سطحی و در سطح سوم مواجه شد.

وی با بیان اینکه مشکل کشش کابل در پل سردار شهید همدانی، تغییرات مدیریتی و برودت هوا در سال از جمله عوامل توقف این طرح است اظهار داشت: فعال کردن تکمیل تقاطع غیرهمسطح غدیر و پل سردار همدانی از اولویت‌های اجرایی شهرداری همداندر سال جاری است.

علی ضمیر توضیح داد: در اردیبهشت امسال بتن‌ریزی پروژه در ۲ قسمت و پنج بخش باید انجام می‌شد تا عرشه بتنی تکمیل شود، پیشرفت فیزیکی این طرح را ۹۵ درصد عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت خوب پروژه پل سردار همدانی در سال جاری و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته به شرط اختصاص مالی تا انتهای طرح و با انجام ۲ بخش بتن‌ریزی که در مجموع به طول ۱۵۰ الی ۱۶۰ متر است، تا پایان سال جاری به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

منبع: ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن